Designteka

wydarzenia

Drugi nabór w School of Form

01.09.2011

Trwa drugi nabór na kierunek wzornictwo School of Form na poznańskim wydziale Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Dokumenty wraz z portfolio należy składać do 9 września.

School of Form to uczelnia oferująca studentom unikalny w skali Europy model kształcenia w dziedzinie designu, polegający na wyposażeniu studentów we wszechstronne, ale jednocześnie praktyczne umiejętności projektowania oparte o wieloaspektowy proces nauczania, uwzględniający zarówno samo nauczanie designu, jak i dydaktykę z zakresu humanistyki, kształcenie umiejętności praktycznych i manualnych, ale także oswajanie studentów z realiami rynku poprzez wyposażenie ich w wiedzę na temat tego, jak prowadzić własną firmę, jak negocjować, jak odpowiadać na zapotrzebowanie rynku i jak je kreować.

Zależy na bardzo kreatywnych osobach z otwartymi umysłami, dlatego też, by wyłuskać tych najzdolniejszych organizujemy kreatywne warsztaty jak i konkursy. Właśnie ruszył konkurs SoF’owa machina samobieżna. Jeśli więc ktoś ma głowę pełną pomysłów i zmysł konstruktora – ten konkurs jest dla niego. Do wygrania iPod o wartości 650 zł. Szczegóły konkursu znajdują się na facebooku – mówi Agnieszka Lewicka, rzecznik prasowy uczelni.

Szkoła powstała z myślą o kształceniu projektantów przyszłości, którzy muszą podchodzić do projektowania świetnie rozumiejąc kondycję człowieka. Muszą być aktywni, kreatywni i otwarci, posługując się nieposkromioną wyobraźnią i dążeniem do przekraczania utartych schematów. SoF stwarza podstawy, by absolwenci byli przygotowani do pracy w zróżnicowanym środowisku firm i w obliczu dynamicznie zmieniającego się świata. Stąd właśnie dydaktyka w szkole przyjmuje bardzo specyficzny charakter. Unikalność programu polega na łączeniu nauczania projektowania w połączeniu z humanistyką (dziedziny humanistyki obecne w SoF to: psychologia, socjologia, antropologia i filozofia). Celem tak pomyślanej edukacji jest dostarczenie projektantom unikalnego narzędzia, jakim jest umiejętność zrozumienia ludzkich potrzeb, fascynacji i ograniczeń.

Nauka w School of Form skupi się wokół praktycznego nauczania zawodu. Studenci będą odbywać praktyki w zagranicznych studiach projektowych i już wtedy projektować na potrzeby firm. Będą także korzystali z zaplecza Centrum Designu w poznańskiej Starej Drukarni. Tak przygotowani młodzi projektanci staną się atrakcyjnym partnerem dla biznesu, co przyczyni się do wzrostu popytu na ich usługi wśród polskich firm. Z kolei doświadczenia zdobyte w międzynarodowych pracowniach, stworzą im realne szanse na konkurowanie na globalnym rynku.

Jakie specjalności projektowe?

Specjalności projektowe oferowane w SoF, zostały stworzone na podstawie wnikliwej analizy tego, co na rynku jest potrzebne. Domestic koncentruje się na projektowaniu rzeczy codziennego użytku. Projektowanie w ramach tej specjalizacji to tworzenie przedmiotów uwzględniających użytkownika, jego najbliższe otoczenie i codzienne życie – w taki sposób, aby stworzyć harmonię pomiędzy złożonymi elementami psychologicznego i antropologicznego kontekstu życia.

Industrial – czyli projektowanie dla zrównoważonego rozwoju, przygotowuje studentów do działania w ramach rynku międzynarodowego, którego rozwój jest napędzany przez szybki rozwój technologii, zwłaszcza tych związanych z przepływem wiedzy oraz ekologią. Absolwenci tej specjalizacji zorientowani są na pracę w realiach międzynarodowych i chcą wykorzystywać swoje umiejętności na rzecz trwałego rozwoju w regionie, ale i na całym świecie. Oprócz projektowania produktów (form przemysłowych), zajmują się również rozwijaniem usług, programów „inżynierii społecznej” oraz strategii modernizacyjnych.

Projektant, który kształci się na specjalizacji communication, stawić musi czoła najważniejszym współczesnym trendom technologicznym: wszechobecnym technologiom informatycznym, które wkraczają w coraz większym stopniu w nasze życie i bardzo przybliżają wizję przyszłego społeczeństwa informatycznego, w którym człowiek jest otoczony przez inteligentne interfejsy wspomagane przez zaawansowane rozwiązania techniczne. Specjalizacja skupiać się będzie więc na interakcji oraz komunikacji pomiędzy twórcą, produktem i użytkownikiem, koncentrowała się na projektowaniu graficznym i multimedialnym, produkcji telewizyjnej i filmowej, tworzeni programów komputerowych.

Wreszcie specjalność fashion. Absolwent specjalizacji stanowić powinien ważne ogniwo w relacji pomiędzy końcowym użytkownikiem oraz branżą odzieżową (tekstylną) lub samemu kreować przedsiębiorcze postawy. Istotnym elementem kształcenia jest dostępność do bogatej biblioteki próbek materiałowych oraz historycznej wiedzy o trendach w projektowaniu, a także możność swobodnego korzystania z części warsztatowej biegła znajomość komputerowych technik wspomagających projektowanie ubioru czy materiałów tekstylnych. Celem takiego nauczania jest wykreowanie umiejętności pracy z przemysłem tekstylnym i odzieżowym, a także z niszami powstającymi w ramach tej branży.

Więcej na www.sof.edu.pl

Wizytówki

{designteka.pl}

{designteka.pl} to nowoczesny portal internetowy poświęcony wszystkiemu co związane z designem.

Piszemy o interesujących produktach, trendach, miejscach oraz wydarzeniach w polskim i światowym designie...

dowiedz się więcej

Twój artykuł w designtece

Chcesz opublikować ciekawy artykuł lub podzielić się z innymi ciekawym wydarzeniem?

dowiedz się więcej

Sugestie

{designteka.pl} to także Twoja strona!
Jeśli chciałbyś coś zasugerować
lub podzielić się z nami swoją opinią...

napisz do nas