Mazda Design 2017

Designteka

wydarzenia

Rozmowa z Jürgenem Buck-Gramcko

20.12.2016

Rozmowa z Jürgenem Buck-Gramcko, dyrektorem sprzedaży Amtico na Europę podczas jubileuszowej edycji OKK! design.

Jak ocenia Pan wydarzenie, na którym jesteśmy, czyli OKK! design?

Bardzo interesujące wydarzenie skupiające branżę architektów. Zauważyłem, że jest tu luźna i spokojna atmosfera, idealna do spotkań i rozmów na gruncie zawodowym.

Jak długo firma Amtico jest w Polsce i w jaki sposób układa się Wam współpraca?

Amtico jest od 20 lat na polskim rynku, a od kilku lat współpracujemy z Carpet Studio. Bardzo dobrze oceniam naszą współpracę i widzę przed naszymi firmami duże perspektywy na przyszłość.

Jakie Amtico ma plany na przyszłość związane z naszym krajem?

Chcemy dalej z Carpet Studio rozwijać biznes w Polsce, wzmocnić swoją pozycję na rynku HORECA i odświeżyć ją w zakresie podłóg do biur i sklepów. Na początku XXI w. nasze produkty były popularne w tej grupie docelowej, ale globalny kryzys zatrzymał ten proces. Teraz widzimy ponownie duże szanse dla naszej marki i chcemy je dobrze wykorzystać.

Firma Amtico w ciągu swojej ponad półwiecznej historii otrzymała wiele nagród. Za co cenione są Wasze produkty?

Nasza firma istnieje wiele lat i w tym czasie faktycznie zdobywa liczne nagrody. Dostajemy je za innowacyjność, wprowadzanie nowych kształtów i wzorów paneli, za co jesteśmy doceniani przez konsumentów na świecie. Jako jedyny producent paneli winylowych mamy własny dział projektowy, dzięki czemu nieustannie wzbogacamy nasze kolekcje i jesteśmy w stanie szybko reagować na potrzeby rynku, a to w dzisiejszych czasach jest niemal tak samo ważne, jak jakość produktów.

Amtico to brytyjska firma. Tu mieści się Wasze biuro, tu powstają projekty i tu są produkowane wykładziny. Dlaczego jest to takie ważne?

Produkcja w Europie przynosi wiele korzyści naszym klientom. Jedną z nich jest szybkość realizacji zamówień, nawet tych dużych. Cały proces u nas trwa około 10 – 12 dni, podczas gdy u firm konkurencyjnych, mających produkcję na Dalekim Wschodzie wynosi on nawet 16 tygodni. Inną bardzo ważną korzyścią jest brytyjski zespół projektantów, którzy tworzą wzory paneli podłogowych w estetyce bardzo bliskiej gustom europejskich odbiorców i w obowiązujących tu trendach. Natomiast inne firmy proponują wyroby wykreowane według wzorców estetycznie często odbiegających od naszych upodobań.

Innym ważnym aspektem jest dużo mniejszy koszt transportu, a przy tym redukcja zużywanych do tego paliw, co jest bardzo ważne z punktu widzenia ekologii, która dla naszej firmy jest bardzo ważna. Kolejną ważną kwestią jest to, że mając produkcję w Wielkiej Brytanii dajemy pracę ludziom z Europy, bo tym co wyróżnia Amtico od konkurencji jest społeczna odpowiedzialność, która jest u nas na pierwszym miejscu.

Jakie są wykładziny Amtico? Co jeszcze je wyróżnia na tle konkurencji?

Przede wszystkim historia i doświadczenie – 52 lata produkujemy panele winylowe, więc mamy ogromne doświadczenie, a przez to są one perfekcyjnej jakości. Jako pierwsi opracowaliśmy technologie dotyczące paneli LVT, które wciąż udoskonalamy, a przez to jesteśmy ekspertem w tej branży. To my na świecie kreujemy nowe wzory i modele posadzek winylowych, a inni nas tylko nieudolnie naśladują. Ponieważ sami tworzymy projekty naszych wyrobów, ich wzory są zastrzeżone i nikt nie ma prawa ich wykorzystywać, podczas gdy łatwo zauważyć, że różni producenci mają identyczne kolekcje i wzory.

Amtico szczyci się tym, że ma własny zespół projektowy. Dlaczego tak ważny jest dla Was proces projektowania?

Nasz dział projektowy zbierając inspiracje do nowych kolekcji i wzorów podróżuje po świecie, zwiedzając najróżniejsze targi, nie tylko związane z meblami i wyposażeniem wnętrz, ale też na przykład modą odzieżową i wystawy sztuki. Ludzie tam pracujący są otwarci na zmiany trendów i szybko na nie reagują, proponując wciąż nowe wzory i kształty paneli winylowych. To sprawia, że wciąż jesteśmy o krok przed konkurencją i czyni nasze produkty atrakcyjnymi. To my kreujemy trendy, podczas gdy inne firmy się nimi tylko wzorują.

Jakie wzory podłóg są teraz modne?

Od początków istnienia Amtico największą popularnością cieszą się wzory z motywami drewna, ale daje się zauważyć rosnący trend na indywidualne projekty oraz często zaskakujące zestawienia różnych kolorów i kształtów. Bardzo dużą popularnością cieszą się nasze nowe kolekcje Chroma i Umbra.

Co ważnego chciałby Pan przekazać polskim architektom i projektantom?

Zachęcałbym ich do odwagi w projektowaniu i kreatywności oraz do współpracy z nami. Jesteśmy do dyspozycji architektów oraz otwarci na wspólne realizacje nawet najbardziej śmiałych projektów.

www.carpetstudio.pl, www.okkpr.pl

Wizytówki

{designteka.pl}

{designteka.pl} to nowoczesny portal internetowy poświęcony wszystkiemu co związane z designem.

Piszemy o interesujących produktach, trendach, miejscach oraz wydarzeniach w polskim i światowym designie...

dowiedz się więcej

Twój artykuł w designtece

Chcesz opublikować ciekawy artykuł lub podzielić się z innymi ciekawym wydarzeniem?

dowiedz się więcej

Sugestie

{designteka.pl} to także Twoja strona!
Jeśli chciałbyś coś zasugerować
lub podzielić się z nami swoją opinią...

napisz do nas