Designteka

dodatki

Włoska muzyka w kalendarzu Lavazzy

03.01.2010

Najbardziej znana włoska marka kawy – Lavazza – na rok 2010 przygotowała kolejną odsłonę swojego corocznego niezwykłego kalendarza.

W przypadku kalendarza The Italian Espresso Experience 2010 – Allegro con brio! (szybko i z werwą) – Lavazza zaprezentowała idealne połączenie muzyki i fotografii.

Słynne na całym świecie piosenki „Va’ Pensiero”, „Guarda Che Luna”, „’O Sole Mio”, „Con Te Partirò”, „Baciami Piccina” oraz „Nessun Dorma” stały się motywem przewodnim tego kalendarza.

Muzyka jest nieoficjalnym ambasadorem Włoch i to właśnie ona pokazuje śródziemnomorską radość i optymizm życia.

Zdjęcia do tej edycji kalendarza powstawały w teatralnej atmosferze studia filmowego Cinecittà w Rzymie, gdzie nakręcono jedne z największych filmów w historii kina (m.in. większość dzieł Federico Felliniego).

Za obiektywem aparatu stanął brytyjski fotograf mody, Miles Aldridge (www.milesaldridge.com).

Krytycy styl Aldridge’a określają mianem „Futuretrò”, dzięki jego jaskrawym i surrealistycznym zdjęciom.

Kontrastujące kolory i optymistyczny nastrój zdjęć Aldridge’a z pewnością przyciągną i uwiodą odbiorców.

W osiemnastej edycji kalendarza znalazły się zdjęcia sześciu światowych supermodelek: Bianca Balti, Lydia Hearst, Georgia Frost, Daisy Lowe, Alexandra Tomlinson i Alek Alexeyeva, które wystąpiły w kreacjach między innymi Roberto Cavallii, Dolce & Gabbana i, La Perla.

Kalendarz Lavazza 2010 to doskonałe połączenie aromatu kawy, włoskiego klimatu, dobrego smaku, włoskich barw i dźwięków.

001_en

002_en

003_en

004_en

005_en

006_en

Kalendarz Lavazza na rok 2010 wzbogacił muzycznie Antony Hegarty nową interpretacją Nessun Dorma. Sławna aria z Turandot Pucciniego to jedno z dzieł figurujących w kalendarzu autorstwa Aldridge’a. Umiłowanie harmonii i smaku, to powody, dla których zwrócono się do jednego z najbardziej utalentowanych wokalistów, aby zinterpretował ten klasyczny utwór.  Antony postanowił wykonać tę arię po włosku.

Antony jest również jednym z ulubionych wykonawców Milesa Aldridge’a, który chciał osobiście sfotografować wykonawcę podczas nagrywania Nessun Dorma.

Co roku Kalendarz Lavazza przyciąga uwagę rosnącej liczny kolekcjonerów i wielbicieli.

Wszyscy z ogromną niecierpliwością oczekują chwili, w której będą mogli obejrzeć zdjęcia w prasie i w sieci (mimo tego, że już miesiąc wcześniej można było zobaczyć wybrane zdjęcia z planu zdjęciowego, które uchyliły nieco rąbka tajemnicy w kwestii idei nowego kalendarza).

Kalendarz Lavazza to wydarzenie w świecie fotografii artystycznej.

Wszystko zaczęło się w 1993 roku, gdy zdjęcia do pierwszego ekskluzywnego wydania wykonywał Helmut Newton (1993, 1994).

W kolejnych latach udział w projekcie wzięli: Ellen Von Unwerth (1995), Ferdinando Scianna (1996), Albert Watson (1997), Marino Parisotto (1998), Eliott Erwitt (2000), Martine Franck i Richard Kalvar (2001), David LaChapelle (2002), Jean Baptiste Mondino (2003), Thierry Le Gouès (2004), Erwin Olaf (2005), Ellen Von Unwerth (2006), Eugenio Recuenco (2007), Finlay Macka (2008) oraz Annie Leibovitz (2009). W edycji kalendarza na rok 1999 roku zdjęcia przygotowało 12 fotografów z francuskiej agencji Magnum Photos.

Źródło i zdjęcia: www.lavazza2010.com

Wizytówki

{designteka.pl}

{designteka.pl} to nowoczesny portal internetowy poświęcony wszystkiemu co związane z designem.

Piszemy o interesujących produktach, trendach, miejscach oraz wydarzeniach w polskim i światowym designie...

dowiedz się więcej

Twój artykuł w designtece

Chcesz opublikować ciekawy artykuł lub podzielić się z innymi ciekawym wydarzeniem?

dowiedz się więcej

Sugestie

{designteka.pl} to także Twoja strona!
Jeśli chciałbyś coś zasugerować
lub podzielić się z nami swoją opinią...

napisz do nas