Designteka

miejsca

Wodopojka

09.08.2012

Wodopojka to nowe spojrzenie w kierunku źródła czystej wody mogącego bić, na przekór wszystkim stereotypom, w samym sercu miasta. Szczególnie teraz kiedy upał jest codziennością.

Wodopojka musi potrafić uniwersalnie wpisywać się w otoczenie – oszczędność formy jest niezbędna. Dodatkowo ekonomia produkcji również nie pozostaje bez znaczenia – woda musi być darmowa.

Nader wszystko musi być co najmniej „ładna” …

„Wodopojka”

Łącząc minimalizm z architektoniczną uniwersalnością, jest naszą odpowiedzią na wyzwanie projektowe stawiane przez organizatorów konkursu. Wodopojka przypomina o tym co kiedyś było obecne w otaczającym nas środowisku miejskim, i było potrzebne… Wodopojka to interpretacja źródła wody, pompy… to miejsce w mieście, gdzie płynie czysta woda, zdatna do bezpośredniego spożycia. Jako mieszkańcy chcielibysmy aby takie rozwiązania na stałe zaistniały w miastach.

Wyzwaniem, któremu musieliśmy dodatkowo sprostać była między innymi sterylność ujęcia wody oraz fakt, że zarówno Wodopojki jak ich otoczenie musi być utrzymywane w porządku. Zatem oprócz projektu formy zaprojektowaliśmy rozwiązanie modelowe, które pozwala na zapewnianie finansowego wsparcia.

Jak to działa?

Mieszkaniec/Turysta/…: kupuje bidon i może korzystać z Wodopojek za darmo. Warunek musi mieć bidon – tylko dzięki niemu może uruchomić przepływ wody.

Miasto: stawia wodopójki + realizuje cele statutowe i promocyjne + gwarantuje komunikację + ze sprzedaży bidonów (które mogą spełniać dodatkowo rolę gadżetów miasta) uzyskuje wsparcie finansowe dla rozwoju systemu Wodopojek

Lokalny dostawca wody: dostarcza wodę do Wodopojek i dba o jej czystość + osiąga efekt promocyjny i kreuje pozytywny wizerunek

Design: Kuba Blimel / Jan Loba / Adam Krzemiński

Wodopojka jest również odpowiedzią na fakty:

  • góry śmieci rosną (m.in. butelki PET jednokrotnego użytku)
  • recykling PET nie jest opłacalny ekonomicznie
  • woda w butelkach PET jest najbardziej nieekologicznym produktem -> http://www.storyofstuff.org/movies-all/story-of-bottled-water/
  • butelkowana woda niekoniecznie jest zdrowsza od tej bezpośrednio z wodociągów ale na pewno jest o wiele droższa
  • nowoczesne miasto jest wygodne i przyjazne
  • miasto jest wielowarstwowym konglomeratem i społecznością: turyści, sportowcy – rowerzyści, biegacze…,mieszkańcy o różnym stopniu zamożności
  • human centered design

 

PROFIL PROJEKTU: czysta, darmowa woda, sterylność, szybkość i łatwość korzystania, design dla miasta, nowy symbol.

INSPIRACJE: ujęcie źródlanej wody, pompa, miejska gorączka, miejsce spotkań – punkt orientacyjny dla społeczności.

KOMERCYJNOŚĆ: promocja miasta, promocja lokalnego dostawcy wody/wodociągi, produkcja trwałych butelek wielokrotnego użytku.

MATERIAŁY: stal nierdzewna, wewnątrz przewody PVC, odpływ z możliwością instalacji filtra wody, diody LED.

Więcej na www.studioblik.com

 

Wizytówki

{designteka.pl}

{designteka.pl} to nowoczesny portal internetowy poświęcony wszystkiemu co związane z designem.

Piszemy o interesujących produktach, trendach, miejscach oraz wydarzeniach w polskim i światowym designie...

dowiedz się więcej

Twój artykuł w designtece

Chcesz opublikować ciekawy artykuł lub podzielić się z innymi ciekawym wydarzeniem?

dowiedz się więcej

Sugestie

{designteka.pl} to także Twoja strona!
Jeśli chciałbyś coś zasugerować
lub podzielić się z nami swoją opinią...

napisz do nas