wydarzenia, dodatki
Biały kruk także w kolorze
9 kwietnia odbędzie się premiera niezwykłego na polskim rynku wydawniczym, artystycznego albumu HGW: Hakobo Graphic World. Już niebawem do dystrybucji trafi unikatowa monografia rodzimego twórcy.
Pomimo, że polski dizajn rozwija się prężnie, autorskie albumy prezentujące twórczość naszych projektantów graficznych nadal stanowią w Polsce niezwykłą rzadkość, swoiste białe kruki. Zapowiadana monografia Hakobo, czyli Jakuba Stępnia, HGW: Hakobo Graphic World, wydana przez wrocławski Juice to próba przełamania impasu. A powód do tego jest uzasadniony – twórczość Hakobo zasługuje, by poznało ją szersze grono miłośników dobrego dizajnu.
Przekrój projektów od plakatu, przez identyfikacje wizualne czy projekty ubrań, aż po grafiki na deskorolkach, prezentowanych w przeszło 150-stronicowym wydawnictwie, pozwoli docenić twórczość Hakobo. Jego prace pokazywane były na licznych wystawach zbiorowych, tytułowane prestiżowymi nagrodami i opisywane w zagranicznych albumach tematycznych (m.in. w głośnej publikacji New Masters of Poster Design, autorstwa Johna Fostera, 2008).
Pomimo swojego bezkompromisowego podejścia nie narzeka na brak zleceń, z powodzeniem realizuje komercyjne projekty dla firm (m.in. Wyborowa, Noizz, Pogo) czy instytucji kulturalnych (m.in. Muzeum Sztuki w Łodzi czy festiwal Łódź Design). Jego niewątpliwym osiągnięciem jest umiejętność przeszczepienia offowej estetyki, eksperymentów z fontami i czytelnością na grunt realizacji komercyjnych.
Redaktorką książki jest Katarzyna Roj, kuratorka galerii Design – BWA Wrocław. – Hakobo ma bardzo autorski styl, doskonale znany w niektórych kręgach. Teraz, dzięki książce i wystawie, jego twórczość zostanie przedstawiona szerokiej publiczności. Oba te elementy – książka i wystawa – uzupełniają się. Więcej – można powiedzieć, że to wystawa towarzyszy książce, jest jej uzupełnieniem w realu. Naszym celem jest pokazanie Hakobo Graphic World (w języku polskim oznaczającym graficzny świat Hakobo), w sposób jak najbardziej sugestywny.
Autorem tekstu wiodącego jest Stach Szabłowski, w książce znajduje się również wywiad, który przeprowadziła z Hakobo Bogna Świątkowska z Fundacji Bęc Zmiana.
Album HGW: Hakobo Graphic World będzie prawdziwą perełką w zbiorach świadomych odbiorców współczesnego projektowania graficznego. Dystrybucja wydawnictwa odbywać będzie się głównie w sieci i w księgarniach przy galeriach sztuki.
Czas pozostały do premiery albumu, jak informacje na temat autora i wrocławskiej wystawy można śledzić na stronie www.hakobographicworld.com