wydarzenia
Design dla Szczecina
Ruszył międzynarodowy konkurs na projekt tkaniny miasta, której wzór zostanie zastosowany m.in. w środkach komunikacji miejskiej.
Miasto Szczecin od kilkunastu miesięcy wdraża strategię marki Szczecin, w tym System Identyfikacji Wizualnej miasta (SIW). Barwą niebieską, zieloną i granatową obejmowane są wszelkie formy komunikacji wizualnej miasta: promocja, architektura, przestrzeń miasta, taksówki, wiaty przystankowe autobusy i tramwaje.
Po szeregu pierwszych wdrożeń miasto przygotowuje się do opracowania Systemu Informacji Miejskiej, który wyznaczy najważniejsze trendy w zakresie opisu przestrzeni miasta. Obecnie pojawiły się możliwości techniczne objęcia wspólnym systemem tkanin stosowanych w autobusach i tramwajach. Są one trwałym elementem wyposażenia pojazdów, ich okres użytkowania wynosi nawet do 10 lat.
Konkurs ma na celu wyłonienie najciekawszego wzoru tkaniny. Zwycięska praca zostanie sprawdzona podczas wstępnej produkcji i po pomyślnych testach natychmiast przekazana do stosowania jako oficjalny wzór tkaniny w komunikacji miejskiej Szczecina obowiązujący już od początku 2010 roku.
Konkurs adresowany jest głównie do projektantów, grafików i designerów, którzy na przesłanie swoich prac mają czas do 16 listopada. Projekty powinny być wyrazem wizji Miasta Szczecin Floating Garden oraz uwzględniać wymogi technologiczne opisane w regulaminie dostępnym na stronie www.szczecin.eu/konkurs.
Rozstrzygnięcie i prezentacja zwycięskiego projektu nastąpi 21 listopada, podczas targów „Wszystko dla domu”. Główną nagrodę stanowi zestaw profesjonalnych graficznych programów komputerowych.
Najlepsze prace zostaną wyróżnione oraz zaprezentowane na kilku wystawach w Szczecinie oraz w największych polskich miastach. Szczegóły dot. konkursu oraz nagród znajdują się na stronie konkursu.
Celem organizatorów jest połączenie nowoczesnego designu i rozwiązań praktycznych, ściśle związanych z ideą i estetyką Floating Garden 2050. Organizatorzy wierzą, że to interesujące zadanie zainspiruje artystów zdolnych, kreatywnych i odważnych.
Konkurs rozpoczyna cykl aktywności Miasta „Design dla Szczecina” realizujących kreatywne rozwinięcia Systemu Identyfikacji Miasta. Zaplanowane projekty mają na celu wzmacnianie obrazu Szczecina, jako twórczej przestrzenni do realizacji nowatorskich przedsięwzięć.
Źródło i zdjęcia: www.szczecin.eu