wnętrza
Mus z limonki Kolorem Roku 2011
W nadchodzącym roku najważniejszą wartością będzie wdzięczność.
Tak wynika z obserwacji światowych trendów, dokonanych przez zespół Colour Futures™ marki Dulux®. W efekcie poszukiwań grupa wyłoniła 5 Trendów Kolorystycznych, a na ich podstawie dominujący Kolor Roku 2011 – orzeźwiający mus z limonki.
W czasach, w których nie ma rzeczy niemożliwych, a zmiany wokół nas zdają się nie mieć końca, szukamy miejsca odprężającego, dającego relaks i chwilę wytchnienia. Takim azylem, w którym wiedziemy mniej formalny tryb życia, staje się nasz dom. Uczymy się zachować równowagę pomiędzy bezpieczeństwem, które nam zapewnia, a nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. W świecie pełnym wyborów, mnogości rozwiązań, dążymy do prostoty i naturalności, które dają nam radość oraz pozytywną energię. Spokój i komfort dnia codziennego odnajdujemy w relacjach z innymi, emocjach oraz miejscach nam najbliższych.
W związku z tym w nadchodzącym roku poszukiwać będziemy kolorów czystszych, zdrowszych i świeższych. Dlatego właśnie Kolorem Roku 2011 został mus z limonki – lekki, eteryczny, cytrusowy żółty połączony z delikatną zielenią, symbolizujący swobodę ducha, radość, zabawę i pozytywną energię. Ta jasna, czysta, transparentna barwa dodaje nadziei, optymizmu, tworzy nastrój świeżości i otwartości.
Dawka soczystego i witalnego musu z limonki pobudza umysł, kreatywne myślenie, a także uskrzydla duszę. Użycie barwy we wnętrzach optycznie je powiększa i oczyszcza. Kolor Roku doskonale harmonizuje z chłodnymi odcieniami barw neutralnych, jak również z głębokimi fioletami, rześką ultramaryną lub delikatnymi pastelami, tworząc połączenia kojące, połyskliwe, a nawet kontrowersyjne.
Kolor Roku 2011 mus z limonki to nr 89 YY 78/269 w mieszalniku Dulux®, produkt dostępny będzie również jako produkt gotowy.
Kolor Roku został wyłoniony na podstawie badań i obserwacji zespołu Colour Futures™. Międzynarodowa grupa ekspertów marki Dulux® zaprezentowała 5 dominujących Trendów Kolorystycznych, przekładających się na konkretne palety barw. Każda z nich odnosi się do jednej z wiodących tendencji społecznych i odzwierciedla jej charakter.
Wśród Trendów Kolorystycznych na 2011 rok wyróżniono: Piękno życia codziennego, Szukanie drogi, Stworzone z miłością, Niespodziewana przyjemność, Magia Molekuł.
Zespół ColourFutures™ to grupa międzynarodowych ekspertów do spraw kolorystyki z firmy AkzoNobel – producenta farb marki Dulux® – i spoza niej.
Projekt ColourFutures™ powstał w Centrum Estetyki AkzoNobel i jest wynikiem ciągłej obserwacji trendów kolorystycznych na rynkach międzynarodowych – wyjaśnia Piotr Cywiński, PR Manager marki Dulux®. – Prezentuje on światowe wpływy i tendencje w dziedzinie stylistyki i aranżacji wnętrz, które następnie przekładają się na wykorzystywane na całym świecie palety kolorów – dodaje.
Więcej na www.dulux.pl