Designteka

wydarzenia

ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN

29.04.2010

Ruszył konkurs designerski ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN. Udział w konkursie mogą wziąć zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy. Celem jest zaprojektowanie elementu użytkowego do samochodu i/lub wymarzonego samochodu. Prace konkursowe można składać na stronie www.mazda.pl do 7 czerwca 2010 roku.

Wymyślanie nowych przedmiotów użytkowych może być świetną zabawą i ciekawym kreatywnym zadaniem. Chcemy zachęcić Polaków do wsłuchania się w swoje potrzeby i podzielenia się pomysłami. Mamy kilku wybitnych polskich designerów znanych na całym świecie, może odkryjemy kolejny talent – mówi Krzysztof Bielski z Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, patrona konkursu.

W odkrywaniu ukrytych talentów pomoże Janusz Kaniewski, niezależny car designer, przewodniczący Jury, który będzie oceniał prace, a także przyznawał nagrodę Grand Prix: wyjazd na warsztaty Mazda Design oraz minimum miesięczny staż w swojej pracowni projektowej.

Będziemy oceniać przede wszystkim indywidualne podejście i pomysł. Weźmiemy także pod uwagę oryginalność i innowacyjność, przydatność i użyteczność oraz estetykę i realność wdrożenia – mówi Janusz Kaniewski, niezależny car designer. To niespotykany projekt. Wyjątkowa szansa dla osób, które projektują tylko do szuflady lub jeszcze nigdy nie odważyły się przelać swoich pomysłów na papier. To także szansa i wyzwanie dla młodych projektantów. Zachęcam do wsłuchania się w swoje Zoom-Zoom i zgłoszenia prac – dodaje Kaniewski, przewodniczący Jury konkursu ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN.

Wraz z konkursem rusza dedykowana strona internetowa, na której można zapoznać się z zasadami konkursu, poznać Jury, a także znaleźć inspirację do stworzenia swojego projektu. Dla osób, które nigdy wcześniej nie projektowały, na stronie konkursowej umieszczone zostało ABC projektowania zaproponowane przez głównego jurora konkursu.

Konkurs ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN to otwarty, ogólnopolski konkurs designerski dla osób, które ukończyły 18 lat. Prace konkursowe można składać na stronie internetowej od dziś do 7 czerwca 2010 roku. Każdy uczestnik może złożyć prace w obu kategoriach: element wyposażenia samochodu i samochód.

Nagrody w konkursie, podobnie jak i sam konkurs ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN, mają motywować, inspirować i rozwijać kreatywność. Dlatego też, nagrodą Grand Prix jest wyjazd na warsztaty Mazda Design – międzynarodowe warsztaty designu samochodowego, odbywające się z udziałem projektantów Mazdy oraz staż w pracowni Janusza Kaniewskiego. Ponadto, 6 finalistów ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN – po trzech z każdej kategorii, weźmie udział w warsztatach kreatywności na Lazurowym Wybrzeżu, gdzie pod okiem miłośnika warsztatów slow work – Janusza Kaniewskiego, będą uczyć się czerpać inspiracje z otoczenia i przekładać swoje pomysły na papier czy ekran komputera. Dodatkowo, na uczestników konkursu czekają nagrody rzeczowe: nawigacje, zestawy toreb podróżnych Mazdy oraz cyfrowe ramki na zdjęcia.

Patronem konkursu został Instytut Wzornictwa Przemysłowego uznany ekspert w dziedzinie projektowania przedmiotów użytkowych. Z ramienia IWP do jury dołączy Krzysztof Bielski, Dyrektor Upowszechniania Wzornictwa. Zaproszenie do jury konkursowego przyjęli także: Dorota Wellman – energiczna i pozytywnie nastawiona do życia dziennikarka, miłośniczka sztuki i Marcin Prokop – mistrz spontaniczności i poczucia humoru, dziennikarz, miłośnik motoryzacji oraz Wojciech Sierpowski – dziennikarz motoryzacyjny, współzałożyciel klubu DesignForum. Honorowym członkiem jury został główny designer Mazdy w Europie – Peter Birtwhistle.

Pamiętasz dziecięce marzenia i radość z jazdy na deskorolce czy rowerze? Przywołaj swoje ZOOM-ZOOM i wyraź je, tworząc projekt samochodu swoich marzeń lub dowolnego elementu wyposażenia samochodu. Wygraj jedną z niezwykłych nagród, które będą rozwijać Twoją kreatywność.

Wejdź na stronę www.mazda.pl i weź udział w konkursie!

Wyraź swoje zoo}-zoo}!

ZOOM-ZOOM – uczucie jedyne w swoim rodzaju. Zoom-Zoom to emocje, młodość duszy, entuzjazm, ekspresja, dynamizm, sportowy duch oraz radość z jazdy samochodem. Od 2002 roku Zoom-Zoom jest filozofią Mazdy. Każdy model w gamie Mazdy został zaprojektowany po to, by zapewniać wyjątkową przyjemność jazdy. Więcej o Zoom-Zoom: www.mazda.pl

KONKURS ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN, to pierwsze takie wydarzenie na skalę światową. Ogólnopolski, internetowy konkurs, do którego zaangażowani zostali eksperci i miłośnicy designu. Celem konkursu jest zachęcenie jak największego grona profesjonalistów i amatorów do podzielenia się swoimi pomysłami na przedmiot użytkowy do samochodu, jak i na projekt samochodu, ale także pobudzenie do działania, tworzenia i kreacji, uruchomienie pomysłowości i kreatywności uczestników. Nagrody konkursowe mają tę kreatywność rozwijać.

KATEGORIE KONKURSOWE

1. Projekt przedmiotu użytkowego, elementu wyposażenia samochodu

2. Projekt nadwozia samochodu lub jego fragmentu

NAGRODY W KONKURSIE ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN

Nagroda Grand Prix:

Warsztaty Mazda Design z udziałem designerów z trzech światowych ośrodków stylu Mazdy: Japonia (Hiroszima), Ameryka Północna (Irvine, Kalifornia), Europa (Oberursel, Niemcy). Po ogólnej prezentacji trendów w stylizacji Mazdy uczestnicy przechodzą do pracy warsztatowej. Dobierają się w grupy i razem z projektantami rysują szkice – styl zewnętrzny, wnętrze samochodu, wybierają tapicerki i materiały.

oraz

staż w pracowni Janusza Kaniewskiego – minimum miesięczny staż odbywający się pod okiem niezależnego, polskiego car designera.

Nagroda dla 6 Finalistów – po trzech z każdej kategorii:

Warsztaty kreatywności na Lazurowym Wybrzeżu, podczas których w otoczeniu natury uczestnicy będą wprowadzani w świat designu, ilustracji, estetyki oraz grafiki. Program warsztatów został opracowany tak, by oprócz merytorycznej wiedzy dać maksimum przyjemności. Przyświecać będzie im zasada slow work, która mówi, iż najbardziej dokładna, efektywna i efektowna praca to ta, którą wykonuje się z przyjemnością, w jasno określonym celu. Wiedza będzie przekazywana zarówno podczas paneli dyskusyjnych, wykładów, warsztatów w grupach i indywidualnie oraz podczas luźnych pogadanek podczas spacerów i wypraw, które będą zależały od zainteresowań uczestników.

Dodatkowe nagrody rzeczowe:

Zestaw toreb podróżnych, z którymi będziesz mógł wyruszyć w kolejną podróż.

Nawigacje Garmin, dzięki której trafisz do celu.

Cyfrowe ramki na zdjęcia, na których będziesz mógł wyświetlać zdjęcia z kolejnych podróży niosących radość.

JURY KONKURSU ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN

JANUSZ KANIEWSKI – przewodniczący jury, niezależny car designer. Jeden z najbardziej utalentowanych i wszechstronnych designerów młodego pokolenia. Wykładowca w Royal College of Art w Londynie oraz na włoskich uczelniach w Bergamo i Turynie.

Jako pierwszy w Polsce poprowadził warsztaty z projektowania „twarzy samochodu” podczas Gdynia Design Days 2008. Doradza studiom projektowym Mazdy, współpracuje z wielkimi firmami z różnych branż, w ramach międzynarodowych projektów. Obecnie fascynuje go projektowanie ekskluzywnych mebli oraz butów. W 2008 roku otrzymał statuetkę Machina Design Award za całokształt twórczości. W rankinguna najbardziej innowacyjnych ludzi w Polsce, opublikowanym przez tygodnik Forbes zajął drugie miejsce.

PETER BIRTWHISTLE – honorowy członek kapituły, główny projektant europejskiego centrum R&D Mazdy w Oberursel, prowadzi międzynarodowy zespół designerów. Jest odpowiedzialny za tworzenie nowych modeli, samochodów koncepcyjnych i prototypów.

Studiował projektowanie motoryzacyjne w Royal College of Art w Londynie. Do zespołu Mazdy dołączył jako starszy projektant w 1988 roku i wkrótce został wiodącym ekspertem od europejskich projektów Mazdy. W wolnych chwilach podróżuje, gotuje, maluje i łowi ryby.

KRZYSZTOF BIELSKI – Dyrektor Upowszechniania Wzornictwa w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego, Partnera Konkursu ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN. Kurator wystaw, ekspert w dziedzinie wzornictwa, przewodniczący jury i grupy ekspertów konkursu Dobry Wzór, juror w konkursach Young Design i Dolina Kreatywna. Wprowadził na rynek markę Habitat, pracował również dla marek SANYO, IKEA, Almi Decor.

WOJCIECH SIERPOWSKI – dziennikarz motoryzacyjny, członek jury prestiżowego konkursu Car of the Year. Wydawca i redaktor naczelny Ilustrowanej Kroniki Samochodowej AutoRok, dwukrotnie nagrodzony Złotym Kołem Polskiego Związku Motorowego. Współzałożyciel klubu DesignForum, zrzeszającego młodych polskich rysowników, którzy marzą o karierze designera. Z motoryzacją zawodowo związany od 1980 roku. Kilkakrotnie w ciągu roku organizuje imprezy, podczas których młodzi rysownicy spotykają się z profesjonalnymi stylistami samochodów, a także jazdy testowo–porównawcze dla dziennikarzy z całej Polski. Jego hobby to modelarstwo i technika jazdy.

DOROTA WELLMAN – energiczna i pozytywnie nastawiona do życia dziennikarka, miłośniczka sztuki. Doświadczona dziennikarka radiowa i telewizyjna, która swoją karierę dziennikarską zaczęła w Radio Solidarność, następnie w Radiu Zet realizowała autorski program Bulion. Między 2005 a 2006 rokiem, prowadziła w TOK FM popołudniową audycję „TOK o’clock”. W telewizji debiutowała w 1992 roku, w prywatnej stacji NTW, gdzie realizowała swój program „Fotel”. Później tworzyła programy w TVP1, była gospodynią talk-show Szpila w RTL 7 a także prowadziła cykliczny program Konsument w TVP2. Wraz z Marcinem Prokopem można było ją zobaczyć w porannym programie Pytanie na śniadanie w telewizyjnej Jedynce oraz w programie rozrywkowym Podróże z żartem w TVP2. Od 2007 wraz z Marcinem Prokopem prowadzi poranny magazyn Dzień Dobry TVN. Absolwentka polonistyki i historii sztuki Uniwersytetu Warszawskiego. Matka, żona i kochanka.

MARCIN PROKOP – mistrz spontaniczności i poczucia humoru, dziennikarz, miłośnik motoryzacji. Z mediami związany od 1997 roku. Był m.in. redaktorem naczelnym miesięczników Machina i Film. Od 2001 obecny także w telewizji, w której dzięki wrodzonemu wdziękowi, młodzieńczej pasji oraz naturalności zyskał wielką sympatię widzów. Początkowo był gospodarzem i współautorem programów w MTV. W 2004 został jurorem w programie Idol – to tam szeroka publiczność miała okazję poznać Marcina Prokopa z najlepszej strony – błyskotliwe i trafne komentarze oraz otwartość na ludzi zrobiły z niego prawdziwą gwiazdę polskiej telewizji. Kolejnym krokiem telewizyjnej kariery były programy realizowane dla TVP2, takie jak: „Prokop i panny”, „Przebojowe Polki”, „Podróże z żartem” i „Pytanie na śniadanie”. Od 2007 roku Marcin Prokop jest jednym z czołowych prezenterów telewizji TVN, w której wspólnie z Dorotą Wellman prowadzi „Dzień Dobry TVN”, a wraz z Szymonem Hołownią – „Mam Talent”. Motoryzacyjne pasje realizuje na wizji w programie „Automaniak” (TVN Turbo). Z wykształcenia specjalista od marketingu bankowości elektronicznej.

PATRON KONKURSU ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN

INSTYTUT WZORNICTWA PRZEMYSŁOWEGO – strategiczny doradca w obszarze wzornictwa. Doradza przedsiębiorstwom z różnych branż, projektantom, instytucjom i samorządom. Jedyną w Polsce instytucja o statusie jednostki naukowej, zajmująca się systemowo wzornictwem i prowadząca działalność na rzecz poprawy – poprzez stosowanie wzornictwa – innowacyjności i konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. Zajmuje się doradztwem w zakresie strategii i zarządzania wzornictwem, przygotowania i wdrożenia nowych produktów, w tym przygotowywaniem i realizowaniem konkursu na wyłonienie dostawców usług projektowych. Członek International Council of Societes of Industrial Design (ICSID), wiodącej międzynarodowej organizacji non-profit, promującej design, skupiającej ponad 150 instytucji z ponad 50 krajów.

Wizytówki

{designteka.pl}

{designteka.pl} to nowoczesny portal internetowy poświęcony wszystkiemu co związane z designem.

Piszemy o interesujących produktach, trendach, miejscach oraz wydarzeniach w polskim i światowym designie...

dowiedz się więcej

Twój artykuł w designtece

Chcesz opublikować ciekawy artykuł lub podzielić się z innymi ciekawym wydarzeniem?

dowiedz się więcej

Sugestie

{designteka.pl} to także Twoja strona!
Jeśli chciałbyś coś zasugerować
lub podzielić się z nami swoją opinią...

napisz do nas