dodatki
Aeon Form
Firmę Aeon Form założyło trzech dyplomowanych architektów, Aleksander Bielawski, Robert Kowalczyk i Dominik Sędzicki. Wieloletnie doświadczenie projektantów zbierane w polskich i zagranicznych biurach projektowych pozwoliło wnieść do branży funeralnej kompletnie nowe spojrzenia na dotychczasowe produkty takie jak trumny urny oraz nagrobki.
Sam pomysł, aby wejść do tak nietypowej dla architektów branży wziął się po realizacji projektu nagrobka dla austriackiego klienta, który zrealizował Dominik Sędzicki w wiedeńskim biurze architektonicznym. Realizacja ta była pierwszym bodźcem, aby zadać sobie pytanie, czy są w branży pogrzebowej profesjonalni projektanci, którzy swoją ofertą wychodzą naprzeciw klientom szukającym niepowtarzalnych form. Pierwsze wrażenie pokazało, że może to być nisza nad, którą warto się pochylić.
Analizując potencjał rynkowy, założyciele Aeon Form postanowili skupić się na dwóch dziedzinach, projektowaniu indywidualnych nagrobków na specjalne zamówienia klientów oraz produkcji i sprzedaży produktów seryjnych takich jak trumny i urny własnego projektu.
Firma została bardzo szybko doceniona i zdobyła I nagrodę w gdańskim konkursie Go Creative! Biznes na start 2013 oraz III nagrodę w największym w Polsce konkursie tego typu Gdyński Biznesplan 2013, gdzie konkurowała z 761 projektami biznesowymi. Ale na tym dobra passa się nie skończyła. Zespół projektantów wygrał polski etap międzynarodowego konkursu dla branży kreatywnej Creative Business Cup 2013 i pod koniec listopada pojechał reprezentować nasz kraj do Kopenhagi, gdzie doszedł do półfinału i zajął 6 miejsce.
Natomiast 1 listopada ostało się głośno o firmie Aeon Form w mediach publicznych. Można było posłuchać jak i poczytać o rewolucyjnych produktach m. in. w Dzień Dobry TVN, Polsacie, Telewizji Polskiej, Pulsie Biznesu,
Wprost oraz innych stacjach telewizyjnych, radiowych i prasie drukowanej i internetowej.
Stylistyka produktów i projektów firmy Aeon Form została dzięki temu szybko doceniona zarówno w kraju jak i poza granicami. Na chwilę obecną firma realizuje odważne i eleganckie projekty nagrobków w Polsce oraz dystrybuuje hurtowo trumny i urny w krajach UE.
Na pytanie, co wyróżnia projekty Aeon Form od innych dostępnych na rynku zapytaliśmy współzałożyciela, Roberta Kowalczyka (RK).
Robert Kowalczyk: Zauważaliśmy, że wszystko w około nas się zmienia, to jak mieszkamy, jak ubieramy się, czym jeździmy, a na rynku pogrzebowym raczej panuje tradycja i konserwatyzm. A wiele osób podąża za trendami w każdej dziedzinie swojego życia, także tej ostatniej. Dlatego proponujemy stylistykę inspirowaną współczesnym wzornictwem. Staramy się, aby projekty były bardzo minimalistyczne i eleganckie w swojej formie i materiale. Na przykład urna w kształcie łzy wykonana z polerowanego aluminium. Natomiast przy projektowaniu nagrobków staramy się wysłuchać historii danej rodziny czy osoby tak, aby móc zainspirować się przy procesie twórczym. Daje to nam możliwość stworzenia niepowtarzalnego projektu, z którym mogą utożsamić się klienci.
Wraz z rozwojem firma planuje prowadzić także katalogowe projekty nagrobków, które będą alternatywą dla trochę mniej zamożnych klientów. Firma poszukuje firm kamieniarskich, które chciałby współpracować przy realizacji odważnych projektów oraz dystrybutorów nowoczesnych trumien i urn.
Więcej na aeonform.com