Designteka

wydarzenia

Axor Design Studio

04.12.2011

17 listopada 2011 roku odbyło się otwarcie Axor Design Studio w firmie Greston.

Jest to jedna z pierwszych tego typu ekspozycji w Polsce zaprojektowana przez grupę ThinkThing.

Gościem specjalnym wieczoru był Marco Flaig, projektant z Phoenix Design, biura które pracuje m.in. dla takich firm jak Alape, Audi, Gira czy Siemems. Od lat współpracuje również z firmą Hansgrohe, dla której powstała kolekcja Axor Montreux, program Raindance, a ostatnio PuraVida.

Marco Flaig, Productdesigner, Phoenix Design, Stuttgart/Tokio

Produkt „magiczny“. Kiedy JAKOŚĆ jest magnesem.

Co znaczy JAKOŚĆ? Jak można ją zrozumieć? Co zrobić żeby wyłuskać wewnętrzne zalety produktu na światło dzienne?

Marco Flaig, projektant z Phoenix Design rozmawiał podczas swojego spotkania z architektami o tym co charakteryzuje proces projektowania w jego macierzystym biurze i co znajduje się u jego podstaw.

Motto Phoenix Design brzmi: „Logika, Moralność i Magia“. Pojęcie „Magii“ jako element składowy tej dewizy gra rolę kluczową w procesie projektowania; liczy się aura, siła przyciągania i emocjonalność produktu. Tylko produkt, który dotyka emocji jest w stanie znaleźć drogę do serc i portfeli użytkowników.

Ale aby zachować świeżość i atrakcyjność przez dłuższy okres czasu potrzeba spełnienia kolejnych dwóch założeń z dewizy Phoenix Design; potrzeba Logiki i Moralności. Wartościowe wzornictwo powstaje tylko wtedy gdy produkt na dłuższą metę okazuje się zarówno użyteczny (Moralność) jak i znajdujący uzasadnienie w codziennej praktyce (Logika).

Axor Design Studio w firmie Greston – ekspozycja autorstwa Grupy ThinkThing

O tym jaka była idea ekspozycji w Grestonie opowiadają sami projektanci:

„Pierwszym naszym wrażeniem po wejściu do pomieszczenia, w którym miał powstać showroom była jego surowość. To był motyw przewodni, który postanowiliśmy wykorzystać i z którym konfrontowaliśmy każdy kolejny element koncepcji. Kolor ścian, prosta posadzka, architektoniczne oświetlenie… Te elementy dodały wyrazu loftowemu wnętrzu. W takim otoczeniu produkty AXOR i Hansgrohe czują się świetnie, kontrastując z nim swoją perfekcją. Aby jeszcze mocniej uwydatnić ten dizajnerski reżim armatury i pryszniców, jako wykończenie ekspozycji zastosowaliśmy duże tafle szkła – idealnie proste, idealnie gładkie i bezkompromisowe. Również studnia do testowania produktów pokryta jest tym materiałem, tworząc punkt kulminacyjny ekspozycji.”

Projektanci Grupy ThinkThing: Aneta Kostańska, Jacek Gałek, Mateusz Płóciennik, Mateusz Słociński

www.thinkthing.eu

Firma Greston

Od momentu powstania w roku 1996 GRESTON zajmuje jedno z czołowych miejsc jako dystrybutor płytek ceramicznych. W roku 2007 zakończono rozbudowę salonu, aby przeznaczyć go na stoiska firmowe selektywnie wybranych wiodących producentów z branży ceramicznej i sanitarnej. Nowoczesna, uaktualniana na bieżąco ekspozycja stwarza idealne warunki zarówno do obsługi klienta detalicznego, jak i pracy z architektami i firmami wykonawczymi.

www.hansgrohe.pl

www.phoenixdesign.com

www.greston.com.pl

Wizytówki

{designteka.pl}

{designteka.pl} to nowoczesny portal internetowy poświęcony wszystkiemu co związane z designem.

Piszemy o interesujących produktach, trendach, miejscach oraz wydarzeniach w polskim i światowym designie...

dowiedz się więcej

Twój artykuł w designtece

Chcesz opublikować ciekawy artykuł lub podzielić się z innymi ciekawym wydarzeniem?

dowiedz się więcej

Sugestie

{designteka.pl} to także Twoja strona!
Jeśli chciałbyś coś zasugerować
lub podzielić się z nami swoją opinią...

napisz do nas