wydarzenia
Lustro, historia, moda
Okazuje się, że konferencja prasowa może mieć aż trzech bohaterów. Na prezentacji nowego, ekologicznego lustra SGG MIRALITE PURE firmy Saint-Gobain Glass, która odbyła się 3 grudnia w Warszawie, były nimi bez wątpienia: lustro, historia i moda.
Pierwsza część spotkania skupiona była na prezentacji firmy Saint-Gobain Glass oraz głównego bohatera konferencji – lustra SGG MIRALITE PURE. Zaproszonych gości powitał Daniel Condotta, Dyrektor Generalny Saint-Gobain Glass Polska. Historię Grupy Saint-Gobain oraz kluczowe cechy nowego lustra SGG MIRALITE PURE przedstawił Piotr Komala, Dyrektor Marketingu i Innowacji. W swoim wystąpieniu położył akcent na wartości użytkowe nowego lustra, takie jak większa czystość odzwierciedlenia kolorów. Efekt ten uzyskano dzięki zastosowaniu nowego szkła bazowego o jasnym i neutralnym odcieniu, które daje bardziej naturalne odbicie. Piotr Komala podkreślił też troskę firmy Saint-Gobain Glass o środowisko naturalne oraz dbałość o ślad ekologiczny nowego produktu. Do rozwiązań Saint-Gobain Glass wdrożonych podczas produkcji lustra SGG MIRALITE PURE należy zaliczyć m.in. eliminację ołowiu oraz zastosowanie ekologicznego lakieru bez lotnych związków organicznych, co przekłada się na redukcję energii i zmniejszenie emisji CO2 podczas procesu produkcyjnego, ochronę zdrowia pracowników, jak również efektywny recykling. Dziennikarze zaproszeni na konferencję mogli obejrzeć krótki film z fabryki w Dąbrowie Górniczej prezentujący produkcję nowego lustra oraz jego dalszą obróbkę (cięcie i szlifowanie) w zakładzie Mochnik w Opolu.
Punktem kulminacyjnym tej części spotkania była prezentacja lustra SGG MIRALITE PURE, które Piotr Komala osłonił wśród gromkich braw zgromadzonej na spotkaniu publiczności. Podczas przerwy na kawę dziennikarze chętnie korzystali z możliwości przejrzenia się w nowym lustrze.
Bohaterem drugiej części spotkania było również lustro, tyle że w kontekście historycznym. Przez dzieje i rolę lustra na przestrzeni wieków przeprowadziła gości Saint-Gobain Glass dr Krystyna Łuczak-Surówka, historyk sztuki i krytyk designu. Pasjonujący wykład ilustrowany przykładami dóbr kultury materialnej, malarstwa i literatury był piękną opowieścią o tym niezwykłym przedmiocie. Mogliśmy dowiedzieć się między innymi, w jaki sposób zmieniały się materiały z których wykonywano lustra. Na początku lustrem była tafla wody, w okresie paleolitu rolę lustra spełniały szlifowane kamienie, w starożytnym Egipcie polerowane metale szlachetne. Różne też było znaczenie lustra w życiu człowieka i jego otoczeniu: posiadanie zwierciadła było czynnikiem nobilitującym, ono samo zaś ekskluzywnym prezentem, przedmiotem magicznym, bohaterem książek, albo… złodziejem duszy.
Trzecią częścią konferencji prasowej zawładnęła moda. Piękne modelki, przeglądając się w lustrze SGG MIRALITE PURE, prezentowały ubrania marki CAHA oraz biżuterię KOD. Klimatyczne wnętrza restauracji Endorfina Foksal podkreślały elegancki styl prezentowanych kolekcji. Zakończenie pokazu uświetniły projektantki: Katarzyna Bajer oraz Krystyna Odolińska.
Po wykwintnym lunchu goście zostali obdarowani miłymi upominkami przygotowanymi przez firmę Saint-Gobain Glass, którym była m.in. biżuteria KOD.
Lustro SGG MIRALITE-PURE w pięknych srebrnych ramach, które było bohaterem konferencji, zostało przekazane na akcję charytatywną DESIGN DLA ZWIERZĄT prowadzoną przez dr Krystynę Łuczak-Surówkę. Już wkrótce będzie można je licytować na portalu Allegro.
Stroną organizacyjną konferencji prasowej „Lustro SGG MIRALITE PURE – czyste odbicie natury” zajmowały się firmy: Synergia PR (akowalewska@synergiapr.pl) oraz OKK! (olga@olgakk.pl)
Więcej informacji na temat lustra SGG MIRALITE PURE można znaleźć na stronie internetowej www.saint-gobain-glass.com