lifestyle
Mądry woreczek Pumy
Marka Puma by być bardziej proekologiczną i nastawioną na naturę stworzyła projekt opakowań pochodzących z recyklingu. Autorem tego dzieła jest Yves Behar z amerykańskiego Fuseproject.
To ekologiczne opakowanie, które dołączane jest do obuwia to w połowie płócienny worek i w połowie tekturowe pudełko.
Dzięki zminimalizowaniu zużycia tektury aż do 65%, rezygnacji z laminowania całości i z bibuły, powstał proekologiczny Mądry Woreczek na buty. Woreczek zajmuje także mniej miejsca i mniej waży w transporcie morskim co ma wpływ na jego proekologiczność.
Woreczek PUMA to mądre rozwiązanie przyczyniające się do ochrony środowiska, ale także dobremu użytkowaniu i wygodzie. Woreczek chroni także buty od kurzu i brudu w magazynie i podczas transportu.
Mądry woreczek jest charakterystycznym elementem wizerunku marki, bo po opuszczeniu sklepu zastępuje plastikowe torby na zakupy, jak również jest wykorzystywany do przechowywania butów w walizkach podróżnych.
To działanie Pumy to jedna z części programu zrównoważonego rozwoju. Przy zastosowaniu tego nowego opakowania do miliona butów – zużycie energii, wody i oleju napędowego na poziomie produkcji zmniejsza się o ponad 60% rocznie. To około 8500 ton mniej zużytego papieru, zaoszczędzone 20 milionów megadżuli energii elektrycznej oraz ponad milion litrów oleju napędowego oraz ponad milion litrów wody.
Ta dbałość o środowisko sprawia, że woreczek Pumy określany jest mianem „mądry”.
Wprowadzenie na rynek nowego opakowania i systemu dystrybucyjnego jest planowane na rok 2011.
Źródło i zdjęcia: