wnętrza
Rozmowa z Dmitrym Ageev’em
Rozmowa z Dmitrym Ageev’em z firmy HABE podczas 8. edycji OKK! design
Co architekci zajmujący się wnętrzami publicznymi mogą otrzymać od firmy HABE?
Jesteśmy firmą produkującą meble i wyposażenie do sklepów, przestrzeni publicznych, hoteli, biur i centrów handlowych. Mamy swoja stolarnię, ślusarnię, lakiernię, dysponujemy wieloma technologiami, które pozwalają nam tworzyć ciekawe rozwiązania. Nie mamy jednak gotowych, katalogowych produktów. Zajmujemy się realizacją gotowych projektów i niezależnie od tego czy przychodzi do nas nowy klient, czy osoba, z którą już współpracowaliśmy, realizacja zaczyna się od ROZMOWY. W naszej firmie podstawą jest dialog z projektantami. Staramy się wsłuchiwać w ich uwagi i pomagamy rozwiązywać problemy, tak by każdy był zadowolony – i klient i architekt.
Co firma HABE chce osiągnąć uczestnicząc podczas spotkań OKK! design?
Chcemy dotrzeć do architektów i projektantów, którzy są tu obecni, zachęcić ich do poznania nas i do dialogu. Do stawiania nam nowych wyzwań, na które zawsze jesteśmy otwarci. Ostatnio na przykład podjęliśmy się stworzenia wyposażenia przedszkola – miejsca, w którym trzeba spełnić znacznie więcej norm, niż w zwykłej przestrzeni publicznej. Ważne jest dla nas osobiste spotkanie z projektantami, ponieważ to nie maile czy telefony, ale bezpośrednia rozmowa przynosi najlepsze efekty. Jest ona niezbędną częścią budowania relacji biznesowych, bo pozwala w pełni zrozumieć intencje i oczekiwania projektanta. Dobrze jest widzieć ludzi, którzy wychodzą z naszego stoiska zadowoleni, uśmiechnięci i z przekonaniem, że uda im się wraz z nami zrealizować swój pomysł. Dlatego zachęcam – przychodźcie do nas, zobaczcie co robimy, jak funkcjonujemy. Nawet jeśli przyjdziecie z czysta kartką, razem możemy przejść drogę od pomysłu do wdrożenia. Jesteśmy otwarci na eksperymentowanie i na nowe pomysły.
Wiele razy podczas OKK! design przywoływana była kwestia jakości. Dlaczego jakość jest aż tak istotna?
Świadome czy nieświadome negowanie znaczenia jakości jest bardzo szkodliwe nie tylko dla producentów, ale i dla całego rynku. Mebel wykonany w dobrej jakości, z dobrych materiałów, w danej technologii musi kosztować określone pieniądze. Nie możemy udawać, że można go zrobić taniej, bo to samooszukiwanie. Musimy też pamiętać, że produkt jest często efektem solidnej, ludzkiej pracy i wiedzy, a to również kosztuje. Jeśli zrobimy coś dobrze, a w efekcie będzie to trwałe i solidne, to klient do nas wróci, bo będzie zadowolony, że dana rzecz długo mu służy. Zadowolenie z „wyszarpanej” obniżki kosztów szybko minie, ponieważ odbije się na jakości i trwałości produktu. Znamy również problem, z którym borykają się klienci. Są nim duże koszty. Dlatego warto z nami rozmawiać m.in. o kosztach wykonania projektu przy zachowaniu jakości.
Jakimi realizacjami może pochwalić się HABE?
Od dawna współpracujemy z siecią Wrangler/Lee – tworzymy już czwartą odsłonę ich salonów. Naszym projektem jest także Biznes Hub Idea Banku i salon Muji w Warszawie. Niedawno wyposażyliśmy sklep odzieżowej marki Red is Bad. Jednym z ciekawszych naszych realizacji był ruchomy podświetlany ekran dla Open’er Festiwal. Na polu wystawiennictwa naszym klientem jest Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Wyposażaliśmy też sklepy Tally Weijl i austriackiej marki Jockey. Więcej o nas można znaleźć na naszej stronie internetowej www.habe-meble.pl.
Dziękuję za rozmowę.