wydarzenia
The Spirit of Poland
„The Spirit of Poland” – niezależna inicjatywa promująca produkty polskich firm wraca do kraju.
Kolejna edycja, prezentowana w ramach Festiwalu Łódź Design ma charakter „wspomnienia z wystawy” w São Paulo. Wydarzeniem towarzyszącym będzie panel dyskusyjny o potencjale polskich marek za granicą.
Inicjatywa „The Spirit of Poland” po raz kolejny zaprezentowała design z Polski na międzynarodowym forum. W sierpniu bieżącego roku w ramach Design Weekend w São Paulo miała miejsce piąta już edycja wystawy. Produkty polskich projektantów, ich pomysłowość oraz nowatorskie podejście do pracy z materiałem, spotkały się z ogromnym zainteresowaniem wśród Brazylijczyków.
Wystawa „The Spirit of Poland” prezentowana podczas festiwalu Łódź Design ma charakter „wspomnienia z wystawy” z São Paulo i pokazuje, jak polskie produkty odebrane zostały przez brazylijską widownię. Kluczem doboru prezentowanych eksponatów jest pojęcie duszy/ducha materiału, wywodzące się z tytułu całego cyklu. Eksponowane produkty przedstawiają projekty z wykorzystaniem naturalnych surowców, jak rownież różnorodne drogi okiełzania materiałów stworzonych przez człowieka. Istotnym aspektem w doborze eksponatów jest również relacja pomiędzy pracą ręczną, a technologią wspomaganą komputerowo.
„Inwazja, czyli design z Polski za granicą” to dyskusja o potencjale polskich marek na arenie międzynarodowej, towarzysząca łódzkiej odsłonie wystawy „The Spirit of Poland”. W rozmowie udział wezmą: Anna Siedlecka i Radek Achramowicz z Puff-Buff Design, Monika Brauntsch i Weronika Rochacka z The Spirit of Poland, Wojciech Baczyński, były vice konsul ds. handlowych w São Paulo, Gian Luca Amadei z British Council oraz przedstawiciel firmy LUG.
„The Spirit of Poland” to wspólna inicjatywa projektantów i założycieli polskich marek, której głównym celem jest ukazanie potencjału polskiego wzornictwa na forum międzynarodowym. Poprzez współpracę projektantów, instytucji i mediów, przedsięwzięcie promuje polskie marki projektowe na najważniejszych wydarzeniach związanych z designem na świecie. Cykl „The Spirit of Poland” to zarówno wystawy, jak i wydarzenia towarzyszące, podczas których spotyka się środowisko projektantów oraz biznesu. To także promocja polskich produktów oraz przedsiębiorczości na forum międzynarodowym
Wcześniejsze edycje „The Spirit of Poland” prezentowane były dwukrotnie podczas Tokyo Designers Week, na 100% Design w Londynie oraz w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie. Na 2014 roku planowane są kolejne odsłony wystawy.
„The Spirit of Poland”
NIEBOSTAN, Piotrkowska 17, Łódź
Wernisaż 19.10.2013, godz. 18.00
Wystawa 17-27.10.2013
Panel „Inwazja, czyli design z Polski za granicą”
CENTRUM FESTIWALOWE ŁÓDŹ DESIGN FESTIVAL, ul. Targowa 35, Łódź
18.10.2013, godz. 16.00-17:30
Więcej na: