Designteka

wydarzenia

Konkurs Jump The Gap

28.09.2012

Startuje piąta edycja konkursu Jump The Gap!

Jesteś młodym, zdolnym projektantem, który nie boi się nowych wyzwań? Chcesz, aby Twoje projekty zdobyły uznanie międzynarodowego jury? Umiesz pracować z pasją i poświęceniem? Jeżeli tak, to wykorzystaj swoją szansę i weź udział w konkursie Jump The Gap organizowanym przez firmę ROCA.

Jump The Gap to konkurs skierowany do studentów architektury, wzornictwa przemysłowego oraz młodych projektantów i architektów, którzy nie ukończyli 35. roku życia. Celem pomysłodawców i twórców konkursu jest przenoszenie innowacyjnych koncepcji oraz produktów do przestrzeni łazienkowej. Dzięki Jump The Gap ROCA chce wspierać młodych designerów, którzy traktują innowację jako przewidywanie przyszłych pragnień i potrzeb użytkowników. Dlatego tematem konkursu jest zaprojektowanie innowacyjnych produktów, rozwiązań dla przestrzeni i funkcji łazienkowych.

Konkurs ma pomóc młodym projektantom zaistnieć w świecie designu, a także dać im możliwość zaprezentowania swoich prac profesjonalnemu jury. Udział w Jump The Gap jest także okazją do nawiązania cennych kontaktów oraz zdobycia doświadczenia zawodowego.

Piątą edycję konkursu otworzył panel dyskusyjny w ROCA Barcelona Gallery. Głównymi gośćmi spotkania byli członkowie jury Jump The Gap – Benjamin Kempton, dziennikarz magazynu „Wallpaper*” oraz Josep Congost, ROCA Design Manager. Tematem przewodnim dyskusji stały się trendy w projektowaniu, design w łazience oraz najnowsza edycja konkursu Jump The Gap jako platforma prezentacji dla nowych, młodych talentów.

W swoich wypowiedziach goście podkreślali, że esencją dobrego designu jest uwzględnianie – oprócz estetyki produktów – różnych wartości, takich jak oszczędność, komfort, higiena, czystość, ochrona zasobów naturalnych. „W projektowaniu musimy myśleć o użytkowniku, ponieważ 70% obecnie wytwarzanych produktów okaże się bezużyteczne w ciągu następnych 10 lat”. stwierdził w trakcie dyskusji Josep Congost.

www.youtube.com/watch?v=jKgqTde1yNM

Rejestracja do piątej edycji konkursu rozpoczęła się już 13 września 2012 r. i potrwa do 31 stycznia 2013 r. Swój udział należy zgłosić, wypełniając formularz dostępny na stronie internetowej www.jumpthegap.net. Można się rejestrować indywidualnie bądź w dwuosobowych zespołach, ale każdy uczestnik może być autorem lub współautorem tylko jednego projektu. W przypadku grup każdy z jej członków musi się zarejestrować na stronie. Udział w konkursie jest bezpłatny. Kolejny etap wydarzenia – nadsyłanie projektów – potrwa do 18 kwietnia 2013 r. Następnie, na początku maja 2013 r., ze wszystkich nadesłanych projektów zostanie wyłonionych 30 najlepszych, które będą zaprezentowane jury. Obrady jury odbędą się w pierwszych dniach czerwca. Rozstrzygnięcie i finałowa gala nastąpią jesienią. O szczegółach poinformujemy w późniejszym terminie.

W skład jury każdej edycji konkursu Jump The Gap wchodzą wybitni przedstawiciele świata designu. Tak stało się również tym razem. Przewodniczącą komisji konkursowej została Kazuyo Sejima (Japonia), laureatka nagrody Pritzkera, a pozostałymi oceniającymi architekt Andrés Jaque (Hiszpania), Benjamin Kempton redaktor magazynu „Wallpaper*” (Wielka Brytania), architekt Harri Koskinen (Finlandia) oraz dyrektor ROCA Design Josep Congost (Hiszpania).

Poprzednią edycję konkursu wygrał Polak Michał Warykiewicz, który zaprojektował In & Out Shower – innowacyjny obrotowy prysznic w łazience połączony z prysznicem w ogrodzie. W finałowej jedenastce znalazło się jeszcze troje młodych designerów z Polski – Sylwester Szymański i Katarzyna Hryniewiecka, którzy stworzyli projekt MIST, oraz Agata Trybus – autorka projektu Waterside. Ich prace zostały wybrane z aż 365 projektów nadesłanych z 49 krajów.

Wygrana w konkursie Jump The Gap pozwoliła polskiemu laureatowi na międzynarodową promocję. Publikacje prezentujące jego projekt ukazały się w mediach branżowych na całym świecie, między innymi w prestiżowym magazynie „Wallpaper*”. Udział w Jump The Gap zaowocował także nawiązaniem współpracy między młodym projektantem a przedstawicielami polskiego oddziału firmy ROCA, którzy po zakończeniu konkursu starają się wspierać jego twórczy rozwój.

Zwycięzca konkursu Jump The Gap otrzyma nagrodę w wysokości 5000 euro, a wybrany projekt zostanie zaprezentowany w jednej z galerii ROCA.

Więcej informacji na temat konkursu Jump The Gap oraz regulaminu można znaleźć na stronie www.jumpthegap.net

 

 

Wizytówki

{designteka.pl}

{designteka.pl} to nowoczesny portal internetowy poświęcony wszystkiemu co związane z designem.

Piszemy o interesujących produktach, trendach, miejscach oraz wydarzeniach w polskim i światowym designie...

dowiedz się więcej

Twój artykuł w designtece

Chcesz opublikować ciekawy artykuł lub podzielić się z innymi ciekawym wydarzeniem?

dowiedz się więcej

Sugestie

{designteka.pl} to także Twoja strona!
Jeśli chciałbyś coś zasugerować
lub podzielić się z nami swoją opinią...

napisz do nas