Designteka

lifestyle

PURE Magazine

02.06.2011

W maju do czytelników trafił trzeci numer ekskluzywnego PURE Magazine, powstający z inicjatywy Finlandia®Vodka. Podobnie jak w poprzednich edycjach, również i nad tym wydaniem pracował zespół ludzi zafascynowanych tajemnicą Finlandii, jej obyczajami, kulturą i sztuką, ludzi, którzy pragną ten magiczny świat przybliżyć polskiemu czytelnikowi.

Żeby zrozumieć trzeba poznać… Żeby zrozumieć Finlandię trzeba ją poznać. A poznać Finlandię oznacza dotrzeć do korzeni sztuki, które w tym wypadku, jak nigdzie indziej, tkwią głęboko w naturze, naturze czystej, wolnej od domieszek fałszu, krystalicznej jak woda spływająca z lodowców…

PURE Magazine stanowi perfekcyjną układankę. Już sama okładka zachwyca oryginalnością. Zaprojektowała ją Julia Brodska, której znakiem rozpoznawczym są unikalne, trójwymiarowe ilustracje. Specjalnie na potrzeby projektu Brodska zgodziła się wykorzystać charakterystyczne dla fińskiej ornamentyki wyraziste kolory, które są spuścizną stylu karelskiego. Wewnątrz numeru znajduje się również unikalny wywiad z artystką, która zdradza tajniki swojego warsztatu.

Trzeci PURE Magazine jak zwykle zaskakuje. Oto przed czytelnikiem, który przywykł do oglądania pokazów mody na paryskich wybiegach, otwiera się przestrzeń najbardziej ekologicznego na świecie krawiectwa. Annia Rapinoja, bo o niej mowa, projektuje i wykonuje swoje dzieła z tego… co w nienaruszonym stanie można znaleźć w lesie czy polu. Futro wykonane ze zwykłej trzciny, buty z wierzbowych bazi… z jednej strony kuszą swoją oryginalnością, a z drugiej onieśmielają i wzruszają.

Czytelnik poszukujący wrażeń niebanalnych i zaskakujących znajdzie w nowym PURE Magazine wywiad z Pekka Jylhä, fińskim rzeźbiarzem, który balansując na granicy kiczu potrafi wywołać w odbiorcy zarówno wzruszenie, jak i lęk. Filozofię swojej pracy prezentują również designerzy Jaani Vaahtera oraz Hella Hernberg.

Tym, na co warto zwrócić uwagę, oddając się lekturze magazynu, to niemal franciszkańska prostota, dla której inspiracją jest otaczający świat. Zarówno słowa, jak i zdjęcia zdają się chwytać ulotność chwili, prezentują świat zaskakujący, w którym człowiek jest niczym przechodzień. Pojawia się, by za moment zniknąć. A skoro tak szybko przemija, nie ma prawa niszczyć tego, co natura kreowała przez wieki.

PURE Magazine stał się swego rodzaju łącznikiem między rzeczywistością, a światem rodem z baśni, w którym niepodzielną władzę sprawuje natura, a człowiek wydaje się być gościem, zaproszonym na doskonale zorganizowane przyjęcie – mówi Katarzyna Obuchowicz Finlandia®Vodka Senior Brand Manager.

Za koncepcję artystyczną i kreatywną odpowiada agencja e1. Dyrektorem kreatywnym projektu jest Wojciech Ponikowski, dyrektorem artystycznym – Jan Estrada Osmycki. Redaktorem naczelnym magazynu jest Martyna Bednarska-Ćwiek.

Pure Magazine został wyprodukowany na papierze uzyskanym w 100% z makulatury i certyfikowanym FSC. Dzięki temu jest on przyjazny dla środowiska: 2661 kg mniej odpadów, 509 kg mniej gazów cieplarnianych, 5447 kW/h mniej zużytej energii, 4324 kg mniej zużytego drewna.

Wizytówki

{designteka.pl}

{designteka.pl} to nowoczesny portal internetowy poświęcony wszystkiemu co związane z designem.

Piszemy o interesujących produktach, trendach, miejscach oraz wydarzeniach w polskim i światowym designie...

dowiedz się więcej

Twój artykuł w designtece

Chcesz opublikować ciekawy artykuł lub podzielić się z innymi ciekawym wydarzeniem?

dowiedz się więcej

Sugestie

{designteka.pl} to także Twoja strona!
Jeśli chciałbyś coś zasugerować
lub podzielić się z nami swoją opinią...

napisz do nas