Designteka

wnętrza, dodatki

MUJI w POLSCE

24.03.2010

Już 25 marca 2010 otwarcie pierwszego sklepu MUJI w Polsce.

Pierwszy sklep MUJI zostanie otwarty w Warszawie, w CH Arkadia (pasaż Canaletto parter, lok 23A).

CZYM JEST MUJI? Wartości, kultura, minimalizm, ekologia. Japoński styl życia.

MUJI narodziło się w Japonii w 1980 roku. Jest kwintesencją japońskiego stylu życia, kultury, wartości, stosunku do świata, w którym liczy się jakość, a nie marka, funkcja, a nie opakowanie, prostota, a nie dekoracje. Od 30 lat MUJI przekonuje nas, że mniej znaczy więcej.

MUJI jest skrótem japońskiego określenia “Mujirushi” (bez marki) „Ryohin” (wysoka jakość). Przedmioty MUJI są więc anonimowe. Poza opakowaniem i metką cenową, nie zawierają żadnej informacji, która pozwalałaby na zidentyfikowanie marki.

Przedmioty MUJI są proste, o neutralnej kolorystyce, a jednocześnie wyrafinowane. Praktyczne, funkcjonalne, uniwersalne i odpowiednie na każdą okazję i co ważne mają przystępne ceny.

Prostota MUJI bierze się nie tylko z minimalizmu stylistycznego, lecz także z dobrowolnego zobowiązania do używania materiałów wielokrotnego użytku i efektywnych metod wytwarzania.

Kolekcja MUJI składa się z wielu przedmiotów potrzebnych w codziennym życiu świadomego konsumenta, który zna swoją wartość i pragnie żyć zgodnie z wyznawanymi przez siebie zasadami.

Ceny sprzedawanych przez MUJI przedmiotów nie są tworzone na podstawie praw rynkowych popytu i podaży. MUJI jest zawsze wierne zasadzie produkowania dobrych jakościowo produktów w korzystnych dla klienta cenach.

MUJI spełnia oczekiwania odbiorców, słucha opinii użytkowników i wykorzystuje ich doświadczenia. Niektórych urzeka wyrafinowanie produktów MUJI, inni odnajdują piękno w ich prostocie, doceniają umiarkowane ceny, czy ekologiczne przesłanie.

Są też tacy, którzy z produktami MUJI czują się po prostu dobrze i komfortowo – jak w domu.

MUJI Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość

MUJI zostało założone w 1980 roku przez japoński koncern Seiyu. Koncepcja firmy zakładała oferowanie konsumentom na całym świecie doskonale zaprojektowanych produktów codziennego użytku, o dobrej jakości i przystępnych cenach. MUJI skierowało swoją ofertę do wybranej grupy wymagających, świadomych odbiorców, zwłaszcza tych, którzy podzielają rosnącą na całym świecie troskę o stan środowiska naturalnego. I był to strzał w dziesiątkę. W ciągu niespełna 30 lat MUJI stało się marką kultową.

W Japonii obecnie znajduje się ponad 340 sklepów MUJI, w tym uznawane za „ogromne” (ponad 3 tys. metrów kwadratowych) salony w tokijskich dzielnicach Yurakucho, Namba i Platz oraz uważane za „duże” sklepy w Marui Kicihjyoji, Canal City Hakata i Fujisawie. W latach 2002/2003 MUJI otworzyło sklepy w Hong Kongu i Singapurze oraz w Korei, a niewiele później, w kwietniu 2004r. na Tajwanie. W lipcu 2005 powstał pierwszy salon w Szanghaju w Chinach.

Pierwszy sklep MUJI w Londynie został otwarty w 1991 roku i zapoczątkował modę na MUJI w Europie. Dziś w Wielkiej Brytanii istnieje 16 sklepów MUJI, a fachowcy nazywają fenomen MUJI „genialną, japońską koncepcją sprzedaży”.

W 1987 roku, jeszcze zanim MUJI wkroczyło do Wielkiej Brytanii, firma została poproszona o otwarcie niewielkiego butiku w ramach japońskiej wystawy w Galerii Lafayette w Paryżu. W 1998 Ryohin Keikaku, zachęcony oszałamiającym sukcesem tej przygody, a jednocześnie uznając wiodącą rolę Paryża w świecie mody i handlu założył tam francuską filię MUJI. Dzisiaj w Paryżu znajduje się 7 sklepów MUJI.

Początek nowego tysiąclecia zbiegł się z 10. rocznicą rozpoczęcia działalności MUJI w Europie i stał się początkiem ekspansji firmy na kontynencie. W roku 2002 otwarto pierwszy sklep w Dublinie w Irlandii, w 2004 w Szwecji i we Włoszech, w 2005 roku w Norwegii i Niemczech, w 2006 w Hiszpanii. I tak dalej.… Obecnie na świecie znajduje się 450 sklepów MUJI, w tym 340 w Japonii, 50 w Europie, 56 w Azji i 4 w USA.

www.muji.com.pl

Wizytówki

{designteka.pl}

{designteka.pl} to nowoczesny portal internetowy poświęcony wszystkiemu co związane z designem.

Piszemy o interesujących produktach, trendach, miejscach oraz wydarzeniach w polskim i światowym designie...

dowiedz się więcej

Twój artykuł w designtece

Chcesz opublikować ciekawy artykuł lub podzielić się z innymi ciekawym wydarzeniem?

dowiedz się więcej

Sugestie

{designteka.pl} to także Twoja strona!
Jeśli chciałbyś coś zasugerować
lub podzielić się z nami swoją opinią...

napisz do nas