wnętrza
Niemal 50 lat nowej definicji czystości
Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek pierwsze modele tych urządzeń w 1978 roku, był jedną z pierwszych firm sanitarnych, które zaczęły zrywać z tą normą. Dzięki swym innowacyjnym produktom, szwajcarska firma jest obecnie liderem na rynku europejskim w sektorze toalet myjących. Z okazji 150-lecia Geberit warto zapoznać się z historią tego współczesnego wynalazku, który dogłębnie zrewolucjonizował łazienkowe ablucje.
Balibrown, bahamabeige lub trzcinowa zieleń: kolory toalet zaskakiwały, gdy Geberit wchodził na rynek toalet myjących w 1978 roku z ,,Geberellą”. Geberella, deska sedesowa ze zintegrowaną kabiną prysznicową, którą można było zamontować na wszystkich popularnych toaletach, była wówczas dostępna w kilkunastu kolorach – niektóre odcienie mogły wydawać się niezwykłe dla dzisiejszych odbiorców. Ale to nie kolory, ale funkcja czyniła ten produkt wyjątkowym: zamiast papieru toaletowego, dysza strumienia wody pod deską sedesową zapewniała swobodne podmycie się.
Rok później pojawił się tak zwany kompletny system toalety myjącej. ,,Geberit-o-mat” był zajmującym niewiele miejsca połączeniem toalety i bidetu. Został on opisany jako „toaleta przyszłości, która spłukuje, bierze prysznic, suszy ciepłym powietrzem i dodatkowo eliminuje nieprzyjemne zapachy”, przeznaczona dla osób ceniących komfort, higienę i dobre samopoczucie. Ale przepowiedziana przyszłość w łazience nadchodziła powoli.
Pierwsza toaleta myjąca została wynaleziona w 1957 roku przez szwajcarskiego projektanta Hansa Maurera. Podczas gdy produkt szybko rozprzestrzenił się w Azji, Europa ostrożnie zareagowała na tę nowość. Na Zachodzie, przyzwyczajonym do papieru toaletowego, nie było chętnych do zmiany zakorzenionych nawyków. Geberit był jednak przekonany o potencjale toalet myjących i nie zniechęcił się sceptycyzmem. Firma starannie opracowała nowe modele produktów i uruchomiła kampanie przekonywujące klientów o korzyściach płynących z czyszczenia samą wodą.
Przełom w projektowaniu i technologii
Przełom nastąpił w 2003 roku: Geberit zaprezentował Balena 8000, pierwszy kompletny system toalety myjącej bez zintegrowanej spłuczki. W rezultacie toaleta wyglądała na znacznie mniejszą i wyróżniała się wizualnie od swoich, czasami nieporęcznych, poprzedników. Montowana na ścianie, o futurystycznym designie, zrobiła wrażenie zarówno na branży, jak i na klientach. Nawet dziś, 20 lat po wprowadzeniu na rynek, Balena 8000 jest nadal szeroko stosowana.
Przez lata badań firmie Geberit udało się stale rozwijać i ulepszać technologie. Produkty marki oferują najwyższy poziom komfortu, wzornictwa i jakości. Cechy takie jak zoptymalizowany strumień prysznicowy WhirlSpray lub cicha i wydajna technologia spłukiwania TurboFlush przyczyniają się do światowego sukcesu toalet myjących Geberit. Obecnie produkty są również wyposażone w ciepłą wodę, samoczyszczące dysze, funkcję suszarki, odsysanie zapachów, podgrzewanie siedziska oraz prysznic damski, specjalną funkcję do delikatnego i dokładnego czyszczenia miejsc intymnych.
Dyskretny luksus
Dzięki wszystkim tym komfortowym funkcjom Geberit z powodzeniem promuje rozpowszechnianie toalet myjących w europejskich łazienkach. Od 2009 roku wszystkie modele toalet myjących są sprzedawane pod nazwą Geberit AquaClean. Wiązało się to również z przeprojektowaniem produktów. W 2013 roku na rynku pojawiła się pierwsza toaleta myjąca AquaClean Sela, która nie wyglądała już jak toaleta myjąca i wyznaczała nowe standardy wzornictwa. Cztery obecne modele – AquaClean Mera, Sela, Tuma i Alba – charakteryzują się minimalistycznym wzornictwem, które przypomina konwencjonalne toalety i wyróżnia się na tle bardziej złożonych japońskich modeli.
Wraz z modelem Alba, wprowadzonym na rynek w 2024 roku, Geberit zamierza zdobyć nowe segmenty rynku. AquaClean Alba to idealny model dla początkujących użytkowników toalet myjących. Oferuje najważniejsze funkcje toalety myjących, ale jest niezwykle atrakcyjny cenowo. Każdy, kto rozważa zakup nowej toalety, może cieszyć się zaletami eleganckiej i skutecznej toalety prysznicowej za niewielką dodatkową opłatą w porównaniu z konwencjonalną toaletą.
Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).