wnętrza
Polski design na podium
Polski design jest w dobrej formie, świadczy o tym zarówno nagradzane wzornictwo, jak również rosnące zainteresowanie rodzimymi projektantami. Częściej zauważani są oni na międzynarodowej arenie, przykład ostatnich miesięcy to 15 nagród Red Dot dla polskich marek. A czy my sami doceniamy rodzime wzornictwo? Czy w myśli zasady „cudze chwalicie, swego nie znacie” nie dostrzegamy potencjału tego co jest najbliżej nas? Plebiscyt „Must Have” idealnie pokazuje, że wcale tak nie jest.
„Must Have” to jeden z kluczowych konkursów dla polskich projektantów, w tym roku przypada jego szósta edycja i jest uzupełnieniem programu Łódź Design Festival (13-23.10.2016r.). Propagowanie polskiego designu, wyłaniając godne uwagi, najciekawsze wzory oraz trendy to najistotniejszy cel inicjatywy. Dzięki niej na wystawie można będzie obejrzeć m.in. oprawy oświetleniowe LUNAC firmy Aquaform Inc., które zwróciły uwagę swoim kształtem – walec ze ściętą podstawą, dzięki czemu nadaje nowoczesny kształt oraz umożliwia nietypową emisję światła. Kolejnym projektem zasługującym na uwagę jest kolekcja porcelany stołowej SPIRALA autorstwa Edyty Cieloch dla Ćmielów Design Studio. Warto wspomnieć również o wyróżnionym stole LOREM projektu Nikodema Szpunara, produkcji Paged, którego uzupełnieniem mogą być krzesła z serii ALDO firmy Paged Collection – zaprojektowane zostały tak, aby idealnie dopasowywały się do postawy osoby siedzącej.
W plebiscycie wyróżniono także młode marki. Przykładem może być Hop Design, która w ubiegłym roku otrzymała wyróżnienie za projekt serii lamp TOTEM, a w tym roku produktem wyróżnionym jest pościel PURE pięknie wykonana ze 100% bawełny.
„Polskie projekty coraz częściej doceniane są za granicą, świadczą o tym licznie zdobywane międzynarodowe nagrody a także zaproszenia do współtworzenia wystaw oraz ekspozycji, jak na przykład na mediolańskim iSaloni. Co jednak najważniejsze – dobrze zaprojektowane i wykonane polskie produkty cieszą się rosnącym uznaniem klientów” – mówi Marcin Różański, współwłaściciel showroomu Euforma. „Odwiedzają nas ponieważ doceniają wzornictwo i jakość, często kojarzą też rozwijające się, dobre polskie marki. To Klient ostatecznie decyduje czy projektant i jego mebel zdobędzie rynek” – dodaje.
Euforma to największy stacjonarny showroom, który oferuje meble, oświetlenie oraz dodatki najlepszych polskich marek. Czym się kieruje przy tworzeniu swojej oferty sprzedażowej?
„Budując ofertę najlepszego polskiego designu dostępnego w jednym miejscu, chcemy współpracować z każdą marką inwestującą w dobre wzornictwo i jakość produktów. To czynniki pozwalające odnieść trwały sukces na wymagającym rynku. Z radością obserwujemy, że jest rosnąca grupa polskich firm łączących użytkowe walory produktu z wyróżniającym się designem, a także rosnąca grupa klientów, która to docenia. My pomagamy im wygodnie się spotkać. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przygotowała raport „Diagnoza stanu designu” z którego wynika, że bez dobrego wzornictwa trudno dziś odnieść sukces rynkowy. Zdecydowanie się z tym zgadzamy” – mówi Rafał Krukowski, współwłaściciel showroomu Euforma.
W ofercie Euforma dostępnych jest ponad 40 polskich marek, w tym te wyróżnione w ramach plebiscytu „Must Have”. Euforma po roku działalności na bydgoskim rynku otwiera swój drugi showroom na warszawskim Mokotowie jesienią tego roku.
O Euforma
Euforma zrodziła się z pasji do polskiego wzornictwa. Jest to pierwszy w Polsce stacjonarny showroom z kompleksową ofertą mebli, oświetlenia oraz dodatków do wnętrz pochodzącą od najlepszych polskich producentów. Euforma nieprzerwanie rozwija swoją działalność wybierając polskie marki, które charakteryzuje unikatowe wzornictwo, funkcjonalność oraz jakość. W ofercie showroomu znajdują się produkty zarówno największych producentów polskich mebli i oświetlenia jak np. Noti, Paged Collection, Fameg oraz mniejsze, młode marki – Tabanda, Phormy, Kaspa.
Więcej na www.euforma.pl