dodatki
Kahla – porcelana z tradycjami
Niemiecka manufaktura porcelany Kahla powstała w 1844 roku w Turyngii. W ciągu 12 lat wyrosła na największą fabrykę porcelany w regionie i przez następne niemal 100 lat rozwijała produkcję wykupując kolejne zakłady: Arzberg, Hutschenreuther, Shonwald. Znacjonalizowana w roku 1952 nadal dynamicznie rosła modernizując linie technologiczne i dbając o jakość wyrobów. 50 % produkcji przeznaczano na eksport. W latach 70tych XX wieku Kahla była właścicielem 17 fabryk porcelany zatrudniających łącznie ponad 18 000 osób.
Niedługo po upadku muru berlińskiego roku agencja prywatyzacyjna Treuhand sprzedała przedsiębiorstwo Kahla. W 2 lata później Kahla ogłosiła bankructwo. Szczęściem firma znalazła prywatnego inwestora, który w krótkim czasie odbudował jej wartość. Kahla rozpoczęła produkcję linii przeznaczonych dla gastronomii. Zdobyła także prawo posługiwania się certyfikatem ISO 9001 – jako pierwsza z manufaktur porcelanowych byłego bloku wschodniego. Wkrótce potem otwarto linię produktów personalizowanych przeznaczonych dla branży reklamowej.
Dziś Kahla jest doskonale zarządzaną fabryką rodzinną o nowoczesnym podejściu do design’u. Co roku organizuje warsztaty design’u dla młodych i wciąż poszukuje nowych technologicznych możliwości przetwarzania porcelany. Od 2009 roku wyroby Kahla sygnowane są znakiem Pro Eko – to oznacza że wyprodukowano je w procesie technologicznym o zredukowanym wpływie na środowisko.
Nowe wyzwania, nowe idee…
Nasz nowoczesny zglobalizowany świat charakteryzuje elastyczność, ogromne tempo wydarzeń i nieustanna zmiana priorytetów. Życie codzienne zatem wymaga zróżnicowanych pomysłów, niekonwencjonalnych rozwiązań i pasujących do siebie systemów. Ludzie w Kahli są pewni, że jeśli chodzi o porcelanę robią wszystko by urzeczywistnić Twoje marzenia. Produkują porcelanę, która do Ciebie pasuje – tak indywidualną jak Ty.
Wyzwaniem z którym zmierza się Kahla jest innowacja. Innowacja oznacza wykroczenie poza sprawdzony proces technologiczny oraz wczorajsze konwencje. Kahla szuka rozwiązań, które mogą być wytwarzane ekonomicznie, ekologicznie i będą potem szeroko dostępne. W ten sposób Kahla tworzy nowy wymiar ucztowania, delektowania się i gościnności.
Dlaczego design?
Według greckiego filozofa Diogenesa wszystko czego potrzebujesz by się napić, to Twoje złożone w miseczkę dłonie. Na pewno wiesz jak różne mogą być dłonie! I to jest to czym interesuje się Kahla – Twoja indywidualność. Nowoczesny design, ofiarowanie cech indywidualnych daleko wykraczających poza oczywistą funkcję – to znak rozpoznawczy tej marki.
Pasmo sukcesów
Ponad 60 nagród w 14 ostatnich lat – te 2 liczby skutecznie podkreślają sukces Kahli. Najwięcej nagród Kahla otrzymuje w dziedzinie design’u. Są jednak także nagrody za skuteczny marketing, innowacyjne pakowanie, lub w ogóle – innowacje.
Importerem i wyłącznym dystrybutorem produktów Kahla w Polsce jest:
Creative Products, ul. Zabłocie 23, 30-701 Kraków, tel. 0048 12 350 27 44, mobile: 0048 501 434 634