Designteka

lifestyle

Sony Ericsson XPERIA

08.05.2010

Sony Ericsson XPERIA™ X10 wprowadza otwarty i zintegrowany świat serwisów społecznościowych, komunikacji i rozrywki.

Sony Ericsson przedstawia telefon XPERIA™ X10 – pierwszy model z nowej rodziny telefonów zapewniający takie doświadczenie użytkownika, w którym komunikacja naprawdę staje się rozrywką. Czerpiąc z dorobku Sony Ericsson w dziedzinie rozrywki, a także, łącząc bogatą grafikę z rozwiązaniami dotyczącymi analizy danych od Sony, w modelu XPERIA™ X10 wprowadzono nową platformę UX, która będzie ewoluowała w zakresie całego portfela produktowego, a z biegiem czasu będzie stale rozszerzana o nowe funkcje i możliwości.

Platforma UX, stworzona jako rozwinięcie istniejącej platformy Open OS, zapewnia doświadczenie użytkownika niepowtarzalne i charakterystyczne dla Sony Ericsson. Jest ono składową połączenia najlepszych w swojej klasie funkcji rozrywkowych z autorskimi aplikacjami, a także z niezrównanymi możliwościami integracji serwisów społecznościowych i z bogatym interfejsem graficznym. XPERIA™ X10 to pierwszy telefon komórkowy, który w pełni humanizuje sposób, w jaki ludzie „współpracują” ze swoimi telefonami.

Bert Nordberg, Prezes Sony Ericsson, powiedział: „XPERIA™ X10 oraz rodzina telefonów, która zostanie wprowadzona na rynek w pierwszej połowie 2010 roku, stanowią potwierdzenie naszego zaangażowania w otwartą i wieloplatformową strategię, która zwiększa do maksimum gamę wyboru rozwiązań dla odbiorcy i zapewnia najlepsze z możliwych doświadczenie użytkownika. Spotkaliśmy się z niezwykle pozytywną reakcją na telefon XPERIA™ X10 ze strony światowych operatorów, którzy są naszymi partnerami. Będziemy wprowadzać ten model na rynki całego świata, w tym na rynek japoński, od pierwszej połowy 2010 roku.”


Rikko Sakaguchi, wicedyrektor wykonawczy (EVP) oraz Chief Creation Officer w Sony Ericsson, powiedział: „XPERIA™ X10 to fantastyczny przykład naszej filozofii make.believe, ponieważ przesuwamy granice tego, co możliwe i pokazujemy, że wszystko, czegokolwiek odbiorcy zapragną, jest dla nas wykonalne. Modelem X10 podnosimy poprzeczkę, którą sobie ustawiliśmy opracowując telefony bogate w funkcje rozrywkowe, takie jak Aino i Satio. Wtedy to nadaliśmy komunikacji bardziej zabawowy charakter, a także zwiększyliśmy i wzbogaciliśmy możliwości łączenia się.”


Dzięki autorskim aplikacjom, takim jak Mediascape i Timescape™, XPERIA™ X10 umożliwia odbiorcom uporządkowanie wszystkich zasobów telefonu w intuicyjny sposób:

  • Aplikacja Sony Ericsson Timescape™ będzie zarządzała wszystkim, co dotyczy Twojej komunikacji z daną osobą lokalizując to w jednym miejscu. W ten nowy, inteligentny sposób będziesz mógł przeglądać swoje rozmowy, sprawdzać co słychać na portalach takich jak Facebook™ czy Twitter™, a także przeglądać zdjęcia, korespondencję elektroniczną i teksty.
  • Sony Ericsson Mediascape to inteligentny sposób na zdobywanie treści, jakich tylko zapragniesz – muzyki, zdjęć, filmów – od Twoich ulubionych przyjaciół i twórców. Aplikacja połączy się z zasobami zlokalizowanymi w różnych miejscach: w Twoim telefonie, na portalu YouTube™, na arenie PlayNow™ i pokaże je Tobie.

Funkcje analizy danych, zintegrowane z Mediascape i Timescape™, potrafią automatycznie rozpoznawać połączenia pomiędzy kontaktami, treściami i mediami. Polecając innym alternatywne sposoby komunikowania się lub uzyskiwania dostępu do nowych multimedialnych doświadczeń odbiorcy mogą odkrywać jeszcze więcej możliwości, w prawdziwie otwarty sposób. Na przykład:

  • Kliknięcie na nowy „przycisk nieskończoności” poprowadzi cię poprzez najróżniejsze połączenia, przedstawiając wszystkie Twoje interakcje z daną osobą w jednym widoku
  • Inteligentne funkcje rozpoznawania twarzy rozróżnią do pięciu twarzy na jakimkolwiek zdjęciu, a następnie automatycznie połączą wybraną twarz z Twoją książką telefoniczną oraz ze wszystkimi innymi powiązanymi dostępami do tej osoby.

Otwartość Sony Ericsson sprawia, że odbiorcy otrzymują maksimum możliwości wyboru, a mając telefon XPERIA™ X10 będą mogli pobrać każdą aplikację, jakiej zapragną, bezpośrednio z bogatej oferty sklepów internetowych, w tym z areny PlayNow™ i Android Market™, współtworząc doświadczenie, które dla nich będzie całkowicie niepowtarzalne.

XPERIA™ X10 będzie dostępny na wybranych rynkach od pierwszego kwartału 2010, w kolorach: Sensuous Black i Luster White.

Więcej informacji można uzyskać po zalogowaniu na stronie Sony Ericsson Product Blog: blogs.sonyericsson.com/products

Wywiad z designerami Xperia™ X10: Shigeaki Suzuki, Makiko Kawai i Takahiro Kawaguchi

Projektantka przemysłowa (Shigeaki Suzuki)

Shigeaki Suzuki przez cztery lata studiowała na uniwersytecie Musashino Art w Tokio, w Japonii. Otrzymała tam tytuł licencjata. Dwa lata temu Shigeaki dołączyła do Sony Ericsson jako projektantka i producentka projektów ID. Swój wolny czas Shigeaki lubi spędzać na zakupach.

Projektantka kolorystyki i materiałów (Makiko Kawai)

Makiko Kawai przez cztery lata studiowała na uniwersytecie Tama Art w Tokio w Japonii. Otrzymała tam tytuł licencjata. Makiko dołączyła do Sony Ericsson w Lund w roku 2006, a w roku 2009 przeniosła się z powrotem do Japonii, gdzie pracuje w biurze Sony Ericsson UXC Tokio jako producentka projektów i projektantka. Makiko spędza wolny czas spotykając się z przyjaciółmi oraz tworząc ceramikę.

Kreatywny projektant interfejsu (Takahiro Kawaguchi)

Takahiro przez cztery lata studiował na uniwersytecie Osaka Art w Osace w Japonii. Otrzymał tam tytuł licencjata w dziedzinie sztuk pięknych. Takahiro wkrótce po studiach wyjechał do Stanów Zjednoczonych, aby pracować w Icon Medialab – szwedzkiej firmie konsultingowej zajmującej się sprawami sieci. Takahiro dołączył do Sony Ericsson w roku 2008, a obecnie pracuje dla Sony Ericsson UXC w San Francisco jako dyrektor artystyczny i projektant. Takahiro jest zapalonym graczem w gry wideo.

O telefonie XPERIA™ X10

Odpowiedzi od: Shigeaki Suzuki, Makiko Kawai i Takahiro Kawaguchi

P: Jaka jest wasza ulubiona cecha modelu XPERIA ™X10?

O: Moją ulubioną cechą telefonu XPERIA™X10 jest wzornictwo jego tylniej strony, czyli anatomiczne wygięcie, które jest przykładem estetyki dostosowanej do kształtu ludzkiego ciała. Rysowałam coraz to nowe linie, aby wyłonić idealne wygięcie. Jestem też dumna z bocznej ramki, która spaja produkt.

P: Co to jest Timescape™ i co sprawia, że funkcja ta jest unikalna?

O: Wszyscy doświadczamy opóźnień na naszych telefonach komórkowych, gdy chcemy pobrać informacje i najpierw musimy wybrać aplikację źródłową, poczekać na załadowanie danych, znaleźć daną informację w podglądzie, a następnie uwidocznić ją na ekranie. Funkcja Timescape™ pomija ten cały proces dzięki funkcjonalności UX. Timescape™ zarządza wszystkimi komunikatami użytkownika w jednym miejscu. Pobiera teksty, wiadomości e-mail, komunikaty z portali Facebook™ i Twitter i gromadzi je w jednym graficznym interfejsie za dotknięciem przycisku „Nieskończoność”.

P: Co to jest Mediascape i co sprawia, że funkcja ta jest unikalna?

O: Mediascape to inteligentny sposób na to, aby zgromadzić muzykę, zdjęcia i filmiki od ulubionych dla użytkownika przyjaciół czy wykonawców w jednym miejscu. Jest to niepowtarzalna funkcja, ponieważ dzięki niej można zobaczyć zarówno treści online z portali PlayNow czy YouTube™, jak i wszystkie własne zasoby zgromadzone w telefonie – wszystko na jednym ekranie i przy łatwości obsługi i dostępu.

P: Czy możecie opowiedzieć nam o platformie doświadczenia użytkownika (UX) i o korzyściach z niej płynących?

O: Nowa platforma UX jest częścią zobowiązania Sony Ericsson do prezentowania bardziej otwartego podejścia i do wejścia w dialog z odbiorcami. Poprzez stworzenie przez Sony Ericsson specjalnej „warstwy” ponad systemem operacyjnym jesteśmy w stanie dostarczać klientom nowych, ekscytujących sposobów interakcji z treściami w ich telefonach komórkowych oraz więcej opcji do wyboru, tak więc oferujemy komunikację, która naprawdę staje się rozrywką.

P: Kto był docelową grupą odbiorców podczas projektowania tego telefonu?

O: Ludzie, którzy pracują i bawią się z równym zaangażowaniem i są bardzo aktywni. Są to ludzie zainteresowani nowymi doświadczeniami i lubiący eksperymenty z najnowszymi technologiami.

P: Co wyróżnia ten telefon od innych na rynku?

O: Są to aplikacje Mediascape i Timescape™, które idealnie integrują i porządkują kontakty, rozrywkę i multimedia, skupiając w jednym miejscu wszystko, czego użytkownik potrzebuje.

Sony Ericsson rozumie w jaki sposób ludzie chcieliby wchodzić w interakcje ze swoimi telefonami i ten telefon jest tego wyrazem. Platforma UX została całkowicie stworzona przez Sony Ericsson i nie została wdrożona przez jakąkolwiek inną firmę z branży komunikacyjnej. Dodatkowo, grafika UI dla tego modelu została stworzona całkowicie i wyłącznie przez Sony Ericsson.

P: W jaki sposób wzornictwo odzwierciedla wspaniałe funkcje telefonu?

O: Wzornictwo jest proste, ale jedyne w swoim rodzaju. Przycisk „Nieskończoności” skupia w jednym miejscu unikalne funkcje modelu XPERIA™X10 poprzez uruchomienie aplikacji Mediascape i Timescape™ za jednym dotknięciem.

Model jest odpowiedzią na wszelkie prośby, które odbiorcy kierowali do Sony Ericsson. Gromadzi on w jednym miejscu wszystkie aspekty rozrywki i funkcje, których użytkownicy potrzebują.

P: Jakie wyzwania stawiało przed wami ergonomiczne wzornictwo XPERIA™X10?

O: W telefonie XPERIA™X10 nie ma linii prostych, z wyjątkiem powierzchni wyświetlacza LCD. Trójwymiarowa powierzchnia jest trudna do kształtowania, zwłaszcza jeśli chodzi o układ części mechanicznych. Inżynier wielokrotnie wprowadzał zmiany w budowie telefonu, tak więc nauczyliśmy się bardzo ściśle współpracować jako zespół.

Chcieliśmy także obejść to, do czego zdolna jest tradycyjna platforma Android. Wiele czasu poświeciliśmy na tworzenie interfejsu użytkownika, który charakteryzowałby się silnym, ergonomicznym przepływem danych.

P: Gdybyście mieli opisać telefon XPERIA™X10 jednym zdaniem, jak by ono brzmiało?

O: Okno na sieć nieskończoności.

Wizytówki

{designteka.pl}

{designteka.pl} to nowoczesny portal internetowy poświęcony wszystkiemu co związane z designem.

Piszemy o interesujących produktach, trendach, miejscach oraz wydarzeniach w polskim i światowym designie...

dowiedz się więcej

Twój artykuł w designtece

Chcesz opublikować ciekawy artykuł lub podzielić się z innymi ciekawym wydarzeniem?

dowiedz się więcej

Sugestie

{designteka.pl} to także Twoja strona!
Jeśli chciałbyś coś zasugerować
lub podzielić się z nami swoją opinią...

napisz do nas