wydarzenia
Tkanina dla Szczecina
Zakończył się międzynarodowy konkurs na projekt tkaniny miasta, której wzór zostanie zastosowany m.in. w środkach komunikacji miejskiej.
Miasto Szczecin od kilkunastu miesięcy wdraża strategię marki Szczecin, w tym System Identyfikacji Wizualnej Miasta (SIW). Barwą niebieską, zieloną i granatową obejmowane są wszelkie formy komunikacji wizualnej miasta: promocja, architektura, przestrzeń miasta, taksówki, wiaty przystankowe autobusy i tramwaje.
Po szeregu pierwszych wdrożeń miasto przygotowuje się do opracowania Systemu Informacji Miejskiej, który wyznaczy najważniejsze trendy w zakresie opisu przestrzeni miasta. Obecnie pojawiły się możliwości techniczne objęcia wspólnym systemem tkanin stosowanych w autobusach i tramwajach. Są one trwałym elementem wyposażenia pojazdów, ich okres użytkowania wynosi nawet do 10 lat.
W związku z tym, Miasto zorganizowało międzynarodowy konkurs, którego celem jest wyłonienie najciekawszego wzoru tkaniny spójnego z SIW. Zwycięska praca zostanie sprawdzona podczas wstępnej produkcji i po pomyślnych testach natychmiast przekazana do stosowania jako oficjalny wzór tkaniny w komunikacji miejskiej Szczecina obowiązujący już od początku 2010 roku.
Konkurs trwał 3 tygodnie, od 26 października do 16 listopada. Adresowany był głównie do projektantów, grafików i designerów. Projekty miały być wyrazem wizji Miasta Szczecin Floating Garden oraz uwzględniać wymogi technologiczne opisane w regulaminie dostępnym na stronie www.szczecin.eu/konkurs. Były to m.in. stosunkowo niska rozdzielczość oraz powtarzalność znaku.
Konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Do konkursu zgłosiło się 63 projektantów, większość spoza Szczecina. Nadesłali oni w sumie 124 prace.
Projekty zostaną ocenione przez 9-cio osobowe jury, w skład którego wchodzą specjaliści ze swoich dziedzin: architekci, projektanci, osoby związane z designem, komunikacją miejską, kadra naukowa szkół artystycznych. Przy ocenie jury weźmie pod uwagę: oryginalność wzoru oraz spójność z wizją miasta w tym systemem identyfikacji wizualnej. Obrady jury zaplanowano we wnętrzu autobusu Solaris w barwach Floating Garden, tak by wybór uwzględniał praktyczny wymiar wzoru tkaniny.
Wszystkie prace można obejrzeć w galerii na stronie miasta, pod adresem:
http://www.szczecin.eu/marka/galerie_floating_garden/design_dla_szczecina
Rozstrzygnięcie i prezentacja zwycięskiego projektu nastąpi 21 listopada (niedziela) o godz. 14.00 podczas targów „Wszystko dla domu”, które odbędą się na terenie Międzynarodowych Targów Szczecińskich. Ze względu na dużą ilość uczestników z miast znacznie oddalonych od Szczecina, relacja z ogłoszenia wyników będzie prezentowana na żywo na stronie konkursu www.szczecin.eu/konkurs.
Najlepsze prace już wkrótce będzie można obejrzeć na wystawie przed Urzędem Miasta (od grudnia do końca stycznia) oraz na billboardach w największych polskich miastach (w drugiej połowie stycznia).
Źródło i zdjęcia: www.szczecin.eu