wydarzenia
VII edycja ART OF PACKAGING
Zaprojektuj, stwórz konstrukcję, wymyśl kształt, zrób grafikę, nadaj opakowaniu charakter i wygraj! Wyłowimy Ciebie, Twoją firmę i Twoje opakowanie. Jeśli zwyciężysz w naszym Konkursie na najlepsze opakowanie roku – będziesz Perłą wśród Opakowań! Weź udział w siódmej edycji ogólnopolskiego Konkursu ART OF PACKAGING, jako Debiutant – jeśli Twoje opakowanie jest w sferze pomysłu i projektu lub jako Profesjonalista – jeśli Twoje opakowanie funkcjonuje już na rynku (a może jest w szufladzie)! Termin zgłoszeń upływa 28 lutego 2013 roku. Kategorie oraz regulamin Konkursu znajdują się na stronie www.artofpackaging.pl i www.packaging-polska.pl.
Konkurs odbywa się pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki oraz patronatem Marszałka Województwa Wielkopolskiego. Współorganizatorem jest Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu. Partnerem zostało Miasto Poznań. Organizatorem ART OF PACKAGING jest EUROPEAN MEDIA GROUP Sp. z o.o., wydawca m.in. miesięcznika branżowego PACKAGING POLSKA.
Informacje dodatkowe:
Projekt, sztuka, biznes, miasto Poznań, design, know how, technologia, produkcja, sprzedaż. To hasła, z którymi wiąże się VII. edycja ogólnopolskiego konkursu na najlepsze opakowanie roku ART OF PACKAGING – Perły wśród Opakowań.
Jego ideą niezmiennie jest promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynku krajowym oraz rynkach zagranicznych.
Szukamy i wyławiamy perły zarówno wśród młodych artystów, projektantów, studentów i absolwentów uczelni – w ramach ART OF PACKAGING DEBIUTY, jak i profesjonalnych znawców sektora przemysłu opakowaniowego, projektantów, producentów, właścicieli marek – w ramach ART OF PACKAGING PROFESSIONAL. Promujemy twórców, którzy raz w roku mają okazję spotkać się w Poznaniu na uroczystej Gali Finałowej, podczas której przyznajemy wyróżnienia i nagrody, w obecności osobistości ze świata biznesu, przemysłu, nauki i kultury. Ale najważniejsze są OPAKOWANIA – swoiste dzieła sztuki o niebagatelnym i nieocenionym na rynku znaczeniu. To one stanowią clou całego wydarzenia.
Czego szukamy?
Najlepszego opakowania roku w dwóch edycjach konkursu: ART OF PACKAGING – Debiuty oraz ART OF PACKAGING – Professional oraz w kategorii specjalnej – Opakowanie z Szuflady.
Debiuty mają na celu promowanie i nagradzanie pomysłów młodych artystów w segmencie projektowania opakowań – studentów i absolwentów szkół i uczelni wyższych związanych z wzornictwem przemysłowym oraz projektowaniem opakowań; odkrycie i pokazanie nowych talentów oraz wyjątkowych w formie i wartości użytkowej opakowań. Przedmiotem konkursu jest wyłonienie najlepszego opakowania roku, które nie funkcjonuje jeszcze na rynku oraz zaprezentowanie potencjalnych możliwości wykorzystania go w praktyce. Nagrodzony zostanie najbardziej innowacyjny pomysł – projekt opakowania przedstawiony w formie wizualizacji i/lub zdjęć oraz prototypu jako wzoru doświadczalnego, będącego odwzorowaniem zaprojektowanego wyrobu zgodnie z przesłaną dokumentacją.
W edycji Professional można zgłaszać opakowania istniejące już na rynku; szukamy wyjątkowych form, wartości użytkowych i sztuki w opakowaniach. Nagradzamy twórcze, designerskie, innowacyjne, marketingowe, technologiczne i ekologiczne, a przede wszystkim funkcjonalne rozwiązania, zaspokajające gusta coraz bardziej wybrednych konsumentów. W edycji Professional może wziąć udział właściciel, producent lub projektant opakowania. W obu edycjach – zarówno Debiuty, jak i Professional – ogłoszone są poszczególne, tematyczne kategorie. Opakowanie Z Szuflady natomiast to już nie Debiut, ale jeszcze nie Professional: opakowanie – jego projekt lub prototyp – stworzone przez profesjonalistów, które z różnych względów nie ujrzało jeszcze światła rynkowego i nie zostało wdrożone do produkcji.