wydarzenia
Wektor/Pixel 2011
W łódzkiej klubokawiarni Owoce i Warzywa już po raz drugi odbędzie się Wektor/Pixel – przegląd dokonań najlepszych łódzkich grafików użytkowych.
Od 7 lipca do 25 sierpnia co tydzień będą otwierane kolejne wystawy, podczas których zobaczymy przekrój najrozmaitszych realizacji jakimi zajmowali się łódzcy graficy w ostatnim roku. Od opakowań po deski skimboardowe. Od plakatu po pociągi.
Łódź centrum przemysłów kreatywnych. Pod takim hasłem miasto ma się rozwijać przez najbliższe lata. Hasło, które ma wskazać kierunek zmian, dzięki którym Łódź zbuduje swoją nową, spójną tożsamość. Studia graficzne, agencje interaktywne, firmy zajmujące się kreowaniem wizerunku i budowaniem silnej marki to jeden z filarów kreatywnej gałęzi gospodarki. Działalność, która chyba w najbardziej widoczny sposób łączy sztukę z biznesem. W najlepszych przypadkach to fascynująca umiejętność łączenia estetyki i wyrafinowanej formy z funkcjonalnością, czytelnością komunikatu i realizowaniem założeń biznesowych, czemu w rezultacie grafika użytkowa ma służyć. Artyści czy rzemieślnicy i narzędzie sprzedaży? Na pytanie jak wygląda łódzkie środowisko grafików użytkowych postara się odpowiedzieć druga edycja przeglądu Wektor/Pixel.
Podczas Wektor/Pixel/2011 zobaczymy nowe prace uznanych studiów, uczestniczących również w zeszłorocznej edycji tj.: Ortografika, Polkadot czy Fajne Chłopaki, ale będziemy także świadkami zmian i rozwoju jaki nastąpił przez ostatnie kilkanaście miesięcy na łódzkim rynku. Zaprezentowane zostanie młode i bardzo zdolne biuro: Grafixpol (Kasia Worpus-Wrońska i Jan Worpus). Tomasz Politański (również uczestnik poprzedniej edycji) zrezygnował z bycia freelancerem i założył własne studio Politański Design. Podczas Wektor/Pixel/2011 zobaczymy również przekrój świetnych plakatów dla Stowarzyszenia Fabrykancka projektowanych przez Michała Justynę.
Tegoroczny Wektor/Pixel to pokaz wszechstronności łódzkich grafików. Różnorodność zleceń zrealizowanych przez nich w ostatnim roku może naprawdę zaskakiwać i inspirować.
ORTOGRAFIKA odpowiadała za motywy graficzne,którymi pokryte zostały odnowione składy pociągowe kursujące po województwie łódzkim.
FUSE COLLECTIVE przygotowało specjalne grafiki na deski skimboardowe.
Dziewczyny ze studia POLKADOT stale udowadniają, że świetnie czują się we współpracy z poważnymi instytucjami kultury a ich czysta, prosta i nowoczesna estetyka bardzo odpowiada zleceniodawcom m.in. z Teatru im. Stefana Jaracza czy Muzeum Sztuki z którym współpracują od dłuższego czasu.
POLITAŃSKI DESIGN zajmował się w ostatnim roku zadaniami związanymi z rebrandingiem i odświeżaniem marki.
Plakaty MICHAŁA JUSTYNY promujące wydarzenia kulturalne w fabryStrefie to znakomity przykład na wypracowanie spójnej, rozpoznawalnej stylistyki dla komunikacji różnych wydarzeń, odbywających się w ramach jednej instytucji.
GRAFIXPOL zajmował się m.in. projektem graficznym płyty Pornohagen, a FAJNE CHŁOPAKI (odpowiedzialni również za kultową markę odzieżową PANT TU NIE STAŁ) i MARYSIA RYBICKA pokażą prace, którymi bardzo pragną się podzielić z szerszą publicznością, a które nie miały okazji być zrealizowane na dużą skalę. Jako pierwsi zaprezentują się znani z poprzedniej edycji: Maciej Mizer i Adrian Knopik, którzy razem z Tomaszem Maciągiem i Piotrem Maciochą porzucili pracę na zasadach freelance i niewiele ponad rok temu zdecydowali się założyć wspólnie studio FUSE COLLECTIVE. Mimo, że istnieją na rynku dopiero od ponad roku, mogą się już pochwalić realizacjami dla takich firm jak Pepsi, Grupa Żywiec, P&G, Grupa Onet, PZU czy mBank a także różnych klientów zagranicznych. Fuse Collective to agencja kreatywna, tworzona przez zespół młodych utalentowanych ludzi, mających duże doświadczenie oraz pasję tworzenia. Dzięki połączeniu wiedzy i kompetencji, oferują swoim klientom szeroką gamę usług w zakresie projektowania graficznego, ilustracji reklamowej, identyfikacji wizualnej, animacji a także kreacji 3D. Poszukując nowych wyzwań, stawiają na nowe technologie, które w połączeniu z unikalną kreacją wykorzystują przy realizacji stron i aplikacji internetowych. Jak na młodą agencję kreatywną przestało, wystawa zapowiada się bardzo atrakcyjnie. Standardowe wydruki, wzbogaci prezentacja desek skimboardowych ozdobionych grafikami członków Fuse Collective i projekcje multimedialne.
Wektor/Pixel/2011
OWOCE I WARZYWA / Łódź / Traugutta 9
07.07. / 18:00 – Fuse Collective
14.07. / 18:00 – Polkadot
21.07. / 18:00 – Politański Design| Marysia Rybicka
28.07. / 18:00 – Ortografika
04.08. / 18:00 – Fajne Chłopaki
11.08. / 18:00 – Grafixpol
18.08. / 18:00 – przegląd plakatów przygotowanych na wydarzenia kulturalne w Fabrystrefie autorstwa Michała Justyny.
Więcej na: