wydarzenia
Zwycięzcy GROLSCH BOTTLE ART
Krzesło z zielonych butelek i drewna; lampa barowa z kapsli z logo Grolscha, „piłkarzyki” ze Swingtopów. Młodzi polscy designerzy wykazali się ogromną kreatywnością tworząc projekty w zakończonym właśnie konkursie Grolsch Bottle Art. Do zwycięzców trafiły nagrody pieniężne o wartości 10 000 zł oraz staż w prestiżowej firmie projektowej, Prodesigne. Najlepsze zrealizowane projekty trafią też do wybranych lokali Grolscha w całej Polsce.
29 czerwca, w Krakowie kreatywni projektanci z całej Polski zaprezentowali swoje zwycięskie projekty, zgłoszone do konkursu Grolsch Bottle Art. Projektanci mieli zaledwie tydzień na zrealizowanie swoich prac od momentu ogłoszenia listy finalistów. Puszki, kegi czy butelki znanej z kreatywności marki piwa Grolsch posłużyły im do stworzenia unikatowych projektów wyposażenia barowego z pogranicza sztuki użytkowej i…recyclingu.
Pierwsze miejsce i nagroda 5 000 zł zostało przyznane jednogłośnie Pawłowi Szurkowi. „Nagrodziliśmy szalenie pozytywny przekaz tej ozdoby barowej, bezpretensjonalność, a także doskonałe wykonanie. Wykorzystanie elementów związanych z firmą Grolsch, butelek czy kapsli wystąpiło w sposób nienachalny i pełen poczucia humoru.“ – uzasadnia wybór zwycięskiej trójki przewodnicząca jury konkursu Małgorzata Gołębiowska. Drugie miejsce i nagrodę 3 000 zł przyznano projektowi lampy autorstwa Adama Kruszyńskiego. „Za estetyczną stylizację oświetlenia w sposób bardzo świadomy nawiązującą do perwersyjnie kiczowatych lamp witrażowych na łańcuchach, ale także za ducha retro klasyki. Zielony klosz ze sprasowanych butelek ma w sobie dużą dozę szlachetności…Trzecie miejsce za lampiony z puszek; wygrały swoją prostotą i wyrafinowaniem. Wzory dziurkowane w puszcze powielające elementy grafiki Grolscha, zostały wykonane z precyzją, prześwietlone światłem świecy ażurowe prześwity wywołują wrażenie niezwykłej aury roztaczającej się wokół i właśnie element kreacji klimatu został doceniony.“ Autorem lampionów jest Tomasz Smutek.
Zrealizowane projekty już wkrótce będzie można podziwiać w wybranych lokalach Grolscha w całej Polsce, a młodzi designerzy już dziś mogą się cieszyć z nagród o łącznej wartości 10 000 zł oraz stażu w prestiżowej firmie projektanckiej, Prodesigne.
Konkurs Grolsch Bottle Art odbywa się w ramach Festiwalu Sztuk Wizualnych Grolsch ArtBoom Festival, największego tego typu wydarzenia, prezentującego w Krakowie sztukę̨ w przestrzeni publicznej. Angażując się w organizację konkursu, marka Grolsch ponownie wspiera młodych, niezależnych twórców. Ideą konkursu jest promowanie sztuki w przestrzeni miejskiej. Konkurs Grolsch Bottle Art nagradza zaangażowanie i pomysłowość polskich twórców, doceniając to, że podążają własną drogą, w myśl hasła Grolscha: „Życie to sztuka wyboru – Choose interesting”.
Grolsch od lat wspiera niezależność i kreatywność młodych twórców. Stawia także na niecodzienne projekty obejmujące takie dziedziny, jak m.in. sztuka, film, muzyka, współpracując przy ich realizacji z wieloma partnerami na całym świecie. Marka nagradza i promuje talent oraz umiejętności niezależnych twórców, przyznając im nagrody finansowe i prezentując ich prace na całym świecie.
Więcej o Grolsch Film Works na www.grolsch.pl oraz na www.facebook.com/Grolsch.Polska