Designteka

wydarzenia

Poczuj radość tworzenia

17.06.2011

Konkurs Zoom-Zoom Mazda Design rozstrzygnięty!

14 czerwca w Teatrze Kamienica w Warszawie odbyło się uroczyste wręczenie nagród laureatom ogólnopolskiego konkursu designu „Poczuj radość tworzenia”, organizowanego przez Mazda Motor Poland. Nie zabrakło też dodatkowych atrakcji – zaprezentowano model koncepcyjny: Mazdę MX-5 w wersji Superlight.

Uczestnicy konkursu mieli za zadanie zaprojektować flakony dla perfum Zoom-Zoom, w wersji dla kobiet i dla mężczyzn. Obie kompozycje zapachowe zostały stworzone wspólnie z Kayah i perfumerią Douglas tak, aby jak najlepiej odzwierciedlać koncepcję Zoom-Zoom. Są jedyne w swoim rodzaju, pełne energii, ekspresji i radości.

Prace konkursowe można było składać między 18 kwietnia a 6 czerwca br., na stronie konkursowej www.mazdadesign.pl, w dwóch kategoriach: projekt do wdrożenia i projekt z fantazją. Do konkursu zostali zaproszeni nie tylko profesjonaliści, ale także osoby, które nigdy wcześniej nie próbowały swoich sił w projektowaniu. Chodziło o to, aby każdy mógł poczuć radość tworzenia.

Jury nie miało łatwego wyboru. Konkurs spotkał się z dużym zainteresowaniem, na portalu pojawiło się bardzo wiele ciekawych propozycji. W sumie nadesłano 516 projektów, w kategorii „Do realizacji”: 259, zaś w kategorii „Open”: 257. Jako kryterium oceny brano pod uwagę oryginalność i innowacyjność projektu, nawiązanie do designu i idei Zoom-Zoom Mazdy oraz estetykę i realność wdrożenia. Nie mniej istotna była spójność koncepcji na obie wersje flakonu – męską i damską. – Ocena prac zgłoszonych w konkursie „Poczuj radość tworzenia” była niezwykle inspirującym doświadczeniem. Po raz kolejny przekonaliśmy się, że ludzka wyobraźnia nie zna granic – mówi Peter Birtwhistle, główny projektant Mazdy w Europie, honorowy członek jury konkursu – Szukaliśmy osób z fantazją, które w projekcie najlepiej oddały ideę Zoom-Zoom Mazdy i cieszymy się, że tak wielu uczestnikom konkursu udało się to uchwycić.

W składzie jury konkursu Zoom-Zoom Mazda Design obecni byli także: Maja Ganszyniec, uznana designerka, przewodnicząca jury, wspomniany Peter Birtwhistle – główny projektant Mazdy w Europie, Fryderyk Zyska – laureat nagrody Grand Prix konkursu Zoom-Zoom Mazda Design 2010 oraz przedstawicielki partnera merytorycznego konkursu, Międzynarodowego Festiwalu Designu w Łodzi: Małgorzata Żmijska, manager Festiwalu i Agnieszka Kajper – wybitna projektantka specjalizująca się w designie szkła. Patronem merytorycznym konkursu Mazda Design był Międzynarodowy Festiwal Designu w Łodzi – od lat ekspert w dziedzinie designu w Polsce.

Zwycięski flakon zostanie wyprodukowany w Hutach Szkła KROSNO jesienią tego roku. Perfumy Zoom-Zoom, wybrane przez KAYAH, wraz z flakonem autorstwa Jana Kochańskiego, w limitowanej, kolekcjonerskiej edycji trafi na półki Douglas House of Beauty, największej perfumerii w Polsce, w warszawskiej Arkadii.

ZWYCIĘZCY I NAGRODY W KONKURSIE ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN

Jan Maciej Kochański – Grand Prix

Absolwent warszawskiej ASP na wydziale Architektury Wnętrz. W latach 2007-2008 laureat stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jego dotychczasowe prace były już kilkakrotnie wyróżniane, nagradzane i wystawiane. W 2010 roku otrzymał wyróżnienie w konkursie Young Design Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, a także brał udział w wystawie zbiorowej organizowanej przez Łódź Art Center na targach designu w Lipsku. W grudniu tego samego roku ukończył staż w studiu projektowym Karim Rashid, podczas którego miał okazję pracować nad projektami dla takich firm jak Iitalla, Freedom of Creation, Artisan czy Valdichienti. Prywatnie amator fotografii cyfrowej i analogowej, renowacji zabytkowych pojazdów oraz instruktor snowboardu.

Nagrodą Grand Prix jest realizacja zwycięskiego projektu, roczne stypendium na studiach podyplomowych w zakresie Design Management na wybranej uczelni w Polsce lub nagroda pieniężna 10 000 zł oraz zestaw toreb podróżnych Mazda.

Marta Garbińska i Jan Lutyk – II miejsce

Marta Garbińska jest absolwentką Projektowania Ubioru łódzkiej ASP i studentką drugiego roku Wzornictwa ASP w Warszawie. W latach 2007-2008 pracowała jako asystentka projektanta w firmie Reserved. Od 2010 roku współtworzy własną markę odzieżową Mamapiki.

Jan Lutyk jest absolwentem Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego oraz studentem drugiego roku Wzornictwa na ASP w Warszawie. Pracuje jako fotograf freelancer, współpracując między innymi z fundacją Young Creative Poland, London Design Week 2009, Salone del Mobile – Triennale Mediolan 2010, Chcemy Być Nowocześni – MN Warszawa 2011 i Salone del Mobile – Fiera Mediolan 2011.

Nagroda za zajęcie II miejsca to 5 000 zł oraz nawigacja TomTom.

Maksymilian Barcik – wyróżnienie Honorowego Członka Jury Petera Birthwhistle (w kategorii projekt z fantazją)

Maksymilian Barcik studiuje na Wydziale Wzornictwa i Designu w Wyższej Szkole Sztuk i Projektowania w Łodzi. Współpracuje także z agencjami reklamowymi Dwajeden i Frog z Bielska-Białej, gdzie odpowiada za koncepcje graficzne i projektowanie.

Nagrodą za wyróżnienie Honorowego Członka Jury Petera Birthwhistle jest 2 000 zł oraz nawigacja TomTom.

Wyróżnienia specjalne Jury konkursu:

Jury postanowiło dodatkowo wyróżnić kilka projektów, które mimo że nie weszły do ścisłego finału konkursu, znalazły uznanie i zostały wysoko ocenione.

Aneta Zielińska i Tomasz Drozdowski


Jan Godlewski


Marta Masiarek-Szweda


Sylwester Szymański


Ksenia Grabowska-Szczur


Tomasz Siemek


Łukasz Motyl

Gratulujemy zwycięzcom!

Więcej na www.mazdadesign.pl

Wizytówki

{designteka.pl}

{designteka.pl} to nowoczesny portal internetowy poświęcony wszystkiemu co związane z designem.

Piszemy o interesujących produktach, trendach, miejscach oraz wydarzeniach w polskim i światowym designie...

dowiedz się więcej

Twój artykuł w designtece

Chcesz opublikować ciekawy artykuł lub podzielić się z innymi ciekawym wydarzeniem?

dowiedz się więcej

Sugestie

{designteka.pl} to także Twoja strona!
Jeśli chciałbyś coś zasugerować
lub podzielić się z nami swoją opinią...

napisz do nas