Designteka

wnętrza

Marka [REC.ON]

30.11.2015

Idea marki [REC.ON] narodziła się w 2014 roku na rodzinnych wakacjach Pauliny i Bartka Bieleckich. Z daleka od codziennej rutyny wyłonił się pomysł tworzenia rzeczy nietuzinkowych. Ona – artystka, konsultantka ds. brandingu, On – właściciel stacji demontażu pojazdów. Przez życie idą razem już od kilkunastu lat, ale dopiero teraz postanowili połączyć siły i stworzyć coś wspólnie na gruncie zawodowym. Bartek od dawna widział designerski potencjał w częściach samochodowych. Dzięki artystycznemu zacięciu Pauliny oraz jej doświadczeniu w tworzeniu marek, projekt nabrał realnych kształtów i metalicznego połysku.

Filozofia marki & Upcycling

Kreować dobry i solidny design, a przy tym propagować idee świadomego tworzenia, które powinno służyć zarówno odbiorcom, jak i naturze – oto motto [REC.ON].  Bliska marce jest ideologia SLOW, świadome wybory zakupowe, szczerość w relacji z klientem. Dąży ona także do działalności w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Znaczącą rolę odgrywa w strategii [REC.ON] dbałość o środowisko naturalne.

Wszystkie używane do produkcji części samochodowe pochodzą z legalnie działającej stacji demontażu pojazdów. Przy rozbiórce auta, należy poddać recyklingowi min. 85% masy pojazdu, a dzięki projektowi [REC.ON] możliwe jest osiągnięcie jeszcze wyższego wskaźnika. Do tworzenia swoich produktów marka wielokrotnie używa elementów, których nie dozwolono wykorzystywać ponownie w tej samej roli, takich jak np. tłumiki, poduszki powietrzne, tarcze hamulcowe – znajdują się one bowiem na liście przedmiotów zakazanych do wtórnego użycia w podobnej funkcji.   Działaność [REC.ON] sprawia zatem, że realnie zmniejsza się liczba odpadów.

Unikalność produktu

W asortymencie marki trudno o dwa całkowicie identyczne produkty.  Każdy z nich jest na swój sposób unikalny, bo nawet jeśli powstaje według tego samego projektu, to jego części mają odmienną przeszłość, pochodzą bowiem z różnych modeli aut. Chcąc podkreślić ten brak powtarzalności, każdemu produktowi nadano jednostkowy numer seryjny.

Design tworzony przez [REC.ON] jest wyjątkowy również dlatego, że proces jego powstawania wymaga wiele czasu, cierpliwości i energii. Aby osiągnąć finalny kształt projektu,  potrzeba wielu godzin cięcia, spawania, szlifowania, polerowania i lakierowania.

Dla kogo?

Wbrew pozorom, marka nie jest kierowana głównie do mężczyzn, chociaż tak blisko jej do motoryzacji.  Założeniem [REC.ON] jest dotarcie do ludzi ceniących niebanalną, industrialną estetykę, lubiących otaczać się oryginalnymi przedmiotami. Produkty powstałe w nurcie upcyclingu trafią też zapewne do tych, którzy cenią design społecznie odpowiedzialny i do osób dokonujących świadomych zakupów, mając na uwadze dobro środowiska naturalnego.

Paulina i Bartek Bieleccy

Ona – absolwentka historii sztuki, personal shoper i doświadczona stylistka, a także konsultantka ds. trendów i branding u. On – ukończył inżynierię środowiska, wieloletni audytor systemów zarządzania, od 8 lat z powodzeniem prowadzi stację demontażu pojazdów. Oni – wzajemnie inspirująca się para, a przede wszystkim szczęśliwi rodzice 2 uroczych synów, Stasia i Józia.

Więcej na:

http://rec-on.eu/

https://www.facebook.com/renewed.design/

 

Wizytówki

{designteka.pl}

{designteka.pl} to nowoczesny portal internetowy poświęcony wszystkiemu co związane z designem.

Piszemy o interesujących produktach, trendach, miejscach oraz wydarzeniach w polskim i światowym designie...

dowiedz się więcej

Twój artykuł w designtece

Chcesz opublikować ciekawy artykuł lub podzielić się z innymi ciekawym wydarzeniem?

dowiedz się więcej

Sugestie

{designteka.pl} to także Twoja strona!
Jeśli chciałbyś coś zasugerować
lub podzielić się z nami swoją opinią...

napisz do nas