lifestyle
Polska premiera „RECOFFEE”
26 marca 2015 w warszawskim showroomie Jaga w Galerii Saska Kępa, odbyła się polska premiera „RECOFFEE” – nowej linii kosmetyków ekologicznych zielonej marki O’right. Organizatorem wydarzenia był Organics Beauty Concept – polskie przedstawicielstwo O’right – czyli dwie wyjątkowe kobiety z pasją, zaangażowane w ochronę środowiska: Joanna Kwiecińska-Ćwir i Agnieszka Kalin.
26 marca był niezwykle ważnym dniem na kosmetycznej mapie Polski, również z tego powodu, że nasz kraj odwiedził Steven Ko – założyciel i twórca tajwańskiej marki, ekolog, wielokrotnie nagradzany, światowy lider „zielonych koncepcji”! Jego wystąpienie było niezwykle inspirujące i poruszyło nie tylko licznie przybyłych przedstawicieli mediów, ale też osoby publiczne, które pojawiły się podczas wieczornej części projektu.
„Około 60% składników zawartych w produktach do pielęgnacji, których każdego dnia używamy jest rozprowadzane po całym ciele przez układ krwionośny. Wiele produktów do pielęgnacji skóry zawiera chemiczne konserwanty, sztuczne barwniki, aromaty i inne nieprzyjazne składniki, które gromadzą się w organizmie człowieka i są szkodliwe dla naszego zdrowia. Stosowanie naturalnych kosmetyków jest najlepszym sposobem, aby pomóc przywrócić zdrowie skóry i uniknąć wielu chorób – właśnie dzięki czystym esencjom roślinnym” – podczas swych prezentacji podkreślał Steven Ko.
Wielokrotnie już nagradzana w swej branży firma, po raz kolejny skupia wiele uwagi nowej linii kosmetyków eko „RECOFFEE” opracowanej na bazie cennego olejku kawowego, pozyskanego z przetworzonych ziaren kawy. Działając na zasadzie koncepcji „cradle to cradle” („od kołyski do kołyski”) O’right produkuje szampony, odżywki oraz inne produkty do pielęgnacji włosów oraz ciała, poprzez ekstrakcję złotego olejku z przetworzonych fusów kawowych, wcześniej zebranych od współpracujących z marką kawiarni, w tym Starbucksa.
Według Stevena Ko, 14 tysięcy filiżanek kawy jest przyrządzane na całym świecie w każdej sekundzie, co daje nam roczną sumę 22 milionów kilogramów zużytych fusów kawowych. Każdy litr szamponu „RECOFFEE” to w uproszczeniu fusy z zaparzonych 16 średnich filiżanek kawy.
O’right nie tylko dba o to, aby opatentowane butelki z tworzywa i papierowe pudełka były w pełni biodegradowalne, ale także idzie o krok dalej – zaopatrzył je w nasiona tak, aby Klient po zużyciu danego produktu, mógł zasadzić drzewo lub kwiat – za to też otrzymał prestiżową nagrodę Red Dot.
W programie oprócz możliwości zapoznania się z „zieloną” koncepcją firmy O’right, na wszystkich przybyłych czekały liczne atrakcje. Jedną z najbardziej oczekiwanych był autorski pokaz mody inspirowany linią kawową „RECOFFEE”. Projektantki: Katarzyna Bajer i Krystyna Odolińska stworzyły niezwykłą kolekcję kreacji (CAHA) i biżuterii (KOD), które dopełniały fantazyjne fryzury wykonane przez Zespół Cagiel Innovation Beauty, Napiórkowski Studio oraz salon Awangarada Zbigniew Kozdrowski. Autorką makijaży była Lidia Schneider. Organizatorzy przewidzieli także pokaz baristy oraz koncert Jakuba Molędy.
Jednym z głównych Partnerów spotkania była Luminosfera.