wydarzenia
Zdobywca „Oscara designu”!
Opus B Brand Design zdobywcą „Oscara designu”!Prestiżowe nagrody Red Dot Award: Communication Design 2017 zostały przyznane. Uznani na świecie eksperci docenili współpracę projektantów Opus B Brand Design z Miastem Kraków. To spektakularny sukces przygotowanego przez agencję projektu systemu identyfikacji wizualnej miasta.
Opus B Brand Design otrzymał Red Dot Award: Communication Design 2017 za koncepcję i realizację systemu identyfikacji wizualnej Krakowa. Nagrody w konkursie Red Dot stanowią gwarancję najwyższej jakości produktów i doskonałego wzornictwa, są bez wątpienia najważniejszymi w branży projektowania, a specjaliści okrzyknęli je „Oscarami designu”.
Tegoroczne wyniki są efektem oceny jury, w którym zasiadło 24 niezależnych ekspertów związanych z designem. Wybierając zwycięskie projekty pod uwagę wzięto takie cechy produktów, jak kreatywność i wysoka jakość projektowania.
– Cieszę się, że agencje, projektanci i firmy z całego świata po raz kolejny podjęli rywalizację w ramach Red Dot: Communication Design. Istotne jest, aby swoje projekty i osiągnięcia poddawać ocenom, aby nieustannie poprawiać i maksymalizować swoją efektywność. Tegorocznym zwycięzcom gratuluję wysokiej jakości nadesłanych prac. Nagroda Red Dot świadczy o obraniu odpowiedniej strategii projektowej – mówi prof. Peter Zec, założyciel i prezes Red Dot Award.
Zasmakuj w Krakowie – nagrodzony projekt SIW
Wyzwaniem dla projektantów Opus B było stworzenie systemu, który jest konsekwentny i jednocześnie elastyczny. – Kraków posiada bogatą tradycję, jest nowoczesny i aspirujący, dlatego nowy system komunikacji wizualnej musi identyfikować się z miejscem, dla którego powstał. Powinien być elastyczny i prowokować do nowych ciekawych rozwiązań – tłumaczy Paweł Frej, Brand Design Director w Opus B.
Nowy system identyfikacji wizualnej Krakowa oparty został na motywie mapy. Charakterystyczna miejska struktura, jako przewodni motyw graficzny pozwoliła na konsekwentną prezentację miasta z nowej perspektywy.
– Naszym celem było zaprojektowanie systemu, który ustala pewne ramy projektowe, dlatego stworzyliśmy zestaw czterech narzędzi: mapę, ikony, ramę oraz chmury – wyjaśnia Paweł Frej.
Projektanci podkreślają, że motyw mapy jest bardzo pojemnym środkiem narracji. Symbole Krakowa stały się pretekstem do opowiadania miejskiej historii za pomocą alfabetu ikon, a rama ściśle porządkuje komunikację, wzmacnia przekaz i podkreśla liczbę przedsięwzięć realizowanych przez Kraków. Rolą chmury jest natomiast generowanie przestrzeni do dyskusji.
Więcej informacji o projekcie: http://opusb.pl/branddesign/krakow
– Miasto tworzą ludzie: mieszkańcy, turyści, przedsiębiorcy – słowem: wszyscy użytkownicy przestrzeni miejskiej. A dzisiaj miasto to także marka, która ma za zadanie realizować cele komunikacyjne, strategiczne i biznesowe. Ma być silna, wyróżniająca, powinna odpowiadać na potrzeby i budzić emocje. Ta idea znalazła się u podstaw systemu identyfikacji wizualnej Krakowa. Nowy system to wspólny mianownik dla wszystkich działań komunikacyjno-promocyjnych miasta, realizowanych przez różnorodne jednostki organizacyjne. Kraków jest miastem wielu znaczeń, za pomocą nowego systemu identyfikacji chcieliśmy ułożyć je w spójną narrację, w której pozostanie też miejsce na nowe historie. Realizujemy wiele działań budujących markę Kraków, tym bardziej cieszy fakt, że tak ważny dla nas projekt, został dostrzeżony i doceniony przez ekspertów branży design z całego świata – mówi Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa.
Do tej pory – oprócz Krakowa – nagrodą Red Dot za system identyfikacji wizualnej zostało wyróżnione państwo Katar, Moskwa oraz włoskie miasto Meran.